لینک های دسترسی

Breaking News

قوای امنیتی افغان در بامیان مسؤولیت های امنیتی را به دست گرفتند


میکسیکو کے مشرقی اور مغربی ساحلوں پر بیک وقت آنے والے طوفانوں سے مرنے والوں کی تعداد47 ہوگئی۔
میکسیکو کے مشرقی اور مغربی ساحلوں پر بیک وقت آنے والے طوفانوں سے مرنے والوں کی تعداد47 ہوگئی۔

امروز 26 سرطان طی محفلی با حضور مامورین عالی رتبه حکومتی و نمایندگان کشورهای خارجی وهمچنین مقامات حکومت محلی در بامیان پروسه انتقال مسؤولیت های امنیتی به نیروهای افغان به طور رسمی سپرده شد.

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان ضمن تبریک این روز به مردم بامیان، در مورد پروسه انتقال مسؤولیت های امنیتی به مردم اطمینان داده و پروسه انتقال را به معنی قطع ارتباط با جامعه جهانی نداسته بلکه از این روز به عنوان یک روز بزرگ یاد کرد. او بیان داشت جامعه جهانی بعد از پروسه انتقال نیز با ما خواهد بود و ما را در تطبیق قانون، بقأ و تقویت دموکراسی و حقوق بشر کمک خواهد نمود.

در این محفل اشرف غنی احمدزی، رئیس کمیسیون تنظیم انتقال مسؤولیت های امنیتی، وزیران دفاع، امور داخله، معارف، فوائید عامه، معاون ریاست عمومی امنیت ملی، رئیس ارگان های محلی، سفرای کشور آمریکا، نیوزلند، نماینده ایساف شرکت داشتند.

داکتر اشرف غنی احمدزی، رئیس کمیسیون تنظیم انتقال مسؤولیت های امنیتی گفت این پروسه انتقال هیچ نوع شباهت به پروسه انتقال زمان حاکمیت داکتر نجیب، رئیس جمهور سابق آن کشور نداشته و این تحکیم مناسبات بین المللی بوده نه قطع و ترک مناسبات بین المللی.

داکتر اشرفی غنی احمد زی افزود پیام رئیس جمهور کشور به مردم بامیان این است که در سه سال آینده قدم های بنیادی در بامیان برداشته خواهد شد که بامیان را به یک منطقه عمومی شاهراه ابریشم جدید مبدل خواهد ساخت.

بسم الله خان محمدی وزیر امور داخله کشور تحویل گیری مسؤولیت ها ی امنیتی را یکی از فرصت های خوب برای مردم و دولت افغانستان دانسته گفت وزرات داخله مصمم است تا امنیت راه های مواصلاتی منتهی به بامیان را تامین نموده و اقدامات جدی و لازم را در این رابطه روی دست دارند. وی هم چنان از تجهیز و اکمال نیروهای پولیس در بامیان در آینده نزدیک خبر داد.

وزرأ معارف و فوائد عامه نیز از پلان های آینده شان بعد از پروسه انتقال مسؤولیت های امنیتی یاد آور گردیدند.

اما تعدادی از شهروندان بامیان هنوزهم ازعدم آمادگی های لازم و تجهیز نشدن نیروهای امنیتی در این ولایت شاکی بوده می گویند همانطوریکه طی ده سال وعده های رئیس جمهور افغانستان در بامیان تا به حال عملی نگردیده است این بار نیز به وعده های وزرأ و مقامات حکومتی در افغانستان جامه عمل نخواهد پوشید.

گفتنی است که انتقال پروسه مسؤولیت های امنیتی در هفت ولایت کشور صورت خواهد گرفت و بامیان اولین ولایتی بود که این برنامه درآن عملی گردید.

XS
SM
MD
LG