لینک های دسترسی

Breaking News

از ٢٨ اسد سالروز استرداد استقلال افغانستان درولابت بامیان تجلیل شد.


از ٢٨ اسد سالروز استرداد استقلال افغانستان درولابت بامیان تجلیل شد.
از ٢٨ اسد سالروز استرداد استقلال افغانستان درولابت بامیان تجلیل شد.

داکترحبیبه سرابی والی بامیان، سالروزاستقلال افغانستان را یک روز تاریخی برای این کشور یاد کرده گفت، گرامیداشت از ٢٨ اسد گرامیداشت از آن افراد و جانبازی است که خون وجان های شیرین شان را فدای آزادی و استقلال افغانستان کرده اند.

وی استقلال افغانستان را به عنوان یک ارزش و سنت دیرینه یاد کرده افزود "با وجود سپری شدن ٩٢ سال از استقلال افغانستان تا هنوز هم این کشور دچار کشمکش و جنجال های است که مردم افغانستان، به استثنای چند سالی گذشته آرام نگرفته اند."

والی بامیان در ادامه صحبت هایش افزود "موقعیت استراتیژیک افغانستان طوری است که قدرت های جهانی نمی گذارند مردم این کشور در امنیت زندگی کنند. اما وی از کشورخاصی نام نبرد.

دگروال جمعه گلدی یاردم، قوماندان امنیه بامیان، نیز گفت "ولایت بامیان به عنوان اولین ولایتی بود که مسؤولیت های امنیتی را ازنیروهای بین المللی عهده دار شده و افتخارات این پروسه را از آن خود کردند."

وی افزود "گرچند که افراد مخالف مسلح دولت می خواهند بامیان را ناامن کنند اما همکاری مردم بامیان ونیروهای امنیتی سبب شده است که تا هنوز ما شاهد هیچگونه نا امنی دراین ولایت نبودیم."

درهمین حال، حیدرعلی احمدی، یک عضو شورای ولایتی بامیان، درسخنرانیش از سیاست مداران افغانستان انتقاد نموده گفت "سیاست بازی های خام سیاست مداران افغانستان، سبب شده است که چالش ها در این کشور افزایش یابد و بین مردم و حکومت فاصله ایجاد گردد.

وی همچنین راه حل مشکلات افغانستان را ایجاد سیستم حکومت فدرالی دانسته گفت "تنها راه حل مشکلات افغانستان ایجاد حکومت فدرالی دراین کشور می باشد.

گفتنی است که نود دو سال پیش افغانستان، توسط شاه امان الله، پادشاه وقت، این کشور ازسلطه بریتانیه کبیر آزاد گردیده که همه ساله در ٢٨ ماه اسد در سرتا سر افغانستان از این روزبه عنوان روز استقلال این کشور تجلیل می گردد.

XS
SM
MD
LG