لینک های دسترسی

Breaking News

پروژه پخته کاری میدان هوایی بامیان آغاز شد


پروژه پخته کاری میدان هوایی بامیان آغاز شد
پروژه پخته کاری میدان هوایی بامیان آغاز شد

داوود علی نجفی، سرپرست وزارت ترانسپورت وهوانوردی افغانستان، طی سفر رسمی به بامیان روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با والی بامیان از اقدامات وزارت ترانسپورت هوانوردی در رابطه به حل مشکل میدان هوایی بامیان و پروژه های انکشافی این وزارت به بامیان صحبت کرد.

نجفی گفت نبود میدان هوایی پخته و اساسی در ولایت بامیان همواره یکی از چالش هایی بوده که مقامات حکومت محلی از آن شکایت داشتند و عدم میدان هوایی پخته و اساسی را باعث کند شدن روند انکشاف و بهبود وضعیت زندگی مردم بامیان عنوان می کردند که خوشبختانه امروز موفق شدیم که کار پخته شدن میدان هوایی این بامیان را آغازنمایم.

سرپرست وزارت ترانسپورت وهوانوردی افغانستان همچنان از اعمار میدان هوای مطابق معیار بین المللی در منطقه شیبرتو واقع ٣۵ کیلومتری غرب ولایت بامیان به زودی از سوی آن وزرات با بودجه دولت افغانستان خبر داد.

میدان هوایی بامیان که در مرکز شهر واقع گردیده تا حال به شکل خامه بوده و طیاره هایی که ظرفیت حمل ٢۵ تا ٣۰ نفر را دارا می باشند، می توانستند نشست و برخاست نمایند.

پروژه پخته کاری میدان هوایی بامیان آغاز شد
پروژه پخته کاری میدان هوایی بامیان آغاز شد

به گفته وزیر ترانسپورت و هوانوردی افغانستان با پخته شدن این میدان هوایی، طیاره هایی که ظرفیت ٤۰ تا ٦۰ نفر را دارا می باشند، می تواند نشست و برخاست نمایند.

والی بامیان پخته شدن میدان هوایی فعلی را یک مرحله تاریخی انکشاف در این ولایت یاد کرده بیان داشت "این پروژه در روند پروسه انتقال و انکشاف و رشد صنعت سیاحت در بامیان خیلی موثر خواهد بود.

بودجه پروژه پخته شدن میدان هوایی مرکز بامیان مبلغ پنج میلیون دالر آمریکایی بوده و از سوی کشور نیوزلند پرداخت می گردد.

درهمین حال، آقای نجفی، سرپرست وزارت ترانسپورت وهوانوردی، از تقویت ترانسپورت زمینی درافغانستان یاد آور شده گفت "کشور هندوستان قرار است به تعداد ١۰۰۰ ملی بس را در اختیار وزارت ترانسپورت افغانستان قرار دهد، که به گفتۀ وی این وزارت مشکلات ترانسپورت زمینی در ولایت بامیان را نیز مد نظر خواهد گرفت.

همچنان طی یک محفل دیگر با حضور رئیس معارف بامیان، اعضای شورای ولایتی، نماینده اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا تعمیر لیله ذکور تربیه معلم بامیان، نیز تهداب گذاری شد.

محمد رضا ادا، رئیس اداره معارف بامیان، دراین مراسم گفت "این تعمیر در سه طبقه طرح شده است و فعلاً تنها یک طبقه آن با بودجه اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا ساخته می شود.

رئیس معارف بامیان می گوید این دوازدهمین پروژه است که ریاست معارف بامیان دراین ولایت تهداب گذاری می کند و تا آخرسال جاری کار پروژه لیله پسرانه تربیه معلم این ولایت، به بهره برداری سپرده خواهد شد.

به گفتۀ رئیس معارف بامیان ١٢۷۵ محصل در مرکز تربیه معلم بامیان، درس می خوانند که ٤۵٦ تن شان را دختران تشکیل می دهند.

این در حالیست که شاگردان معارف دراین ولایت به علاوۀ کمبود معلمین مسلکی به ویژه معلیمن زن از نبود صنوف درسی و لابراتوار و پایین بودن کیفیت درسی شکایت دارند.

XS
SM
MD
LG