لینک های دسترسی

Breaking News

کار قیر ریزی ده کیلومتر سرک در بامیان آغاز شد


کار قیر ریزی ده کیلومتر سرک در بامیان آغاز شد
کار قیر ریزی ده کیلومتر سرک در بامیان آغاز شد

قیر ریزی 10 کیلومتر سرک در بامیان آغاز شد. در محفلی که به همین مناسبت در منطقه شش پل واقع در 16 کیلومتری شرق شهر بامیان دایر گردیده بود، حبیبه سرابی والی و راضیه اقبالزاده، عضو شورای ولایتی بامیان با انداختن چند بیل قیر، قیر ریزی بخش هشتم از شاهراه کابل-بامیان از مسیر درۀ غوربند را افتتاح نمودند.

والی بامیان این پروژه را برای مردم این ولایت حیاتی دانسته گفت بودجه آن، که بالغ بر پنج میلیون دالر امریکایی میشود، از مدرک کمک های عاجل قوماندانی قوای ائتلاف پرداخت گردیده است.

این پروژه، که کارهای ابتدایی آن از اول حمل سال روان آغاز گردیده بود، قرار است تا برج میزان تکمیل گردد.

والی بامیان گفت هم اکنون کار احداث دو سرک دیگر در شرق و غرب بامیان نیز جریان دارد. سرک بامیان تا یکه ولنگ 98 کیلومتر طول دارد که قیر ریزی آن دو هفته بعد آغاز خواهد شد، و سرک بامیان تا ولسوالی دوشی ولایت بغلان هم 70 در صد دیزان آن صورت گرفته، که تا سال 2012 تکمیل خواهد شد.

بیل استر اتون، نمایندۀ بخش بازسازی اردوی ایالات متحده در تیم باز سازی ولایتی (PRT) بامیان هم بودجه این پروژه را بیش از پنج میلیون دالر آمریکایی اعلام نموده گفت بخش هفتم این پروژه نیز که 19 کیلومتر طول دارد توسط (PRT) تمویل میگرد.

آقای استراتون افزود احداث 12 کیلومتر سرک در بند امیر از دیگر پروژه های سرکسازی (PRT) در بامیان میباشد که هم اکنون جریان دارد. و آنها در تلاش هستند که برای احداث چندین سرک در ولسوالی های سیغان و کهمرد هم بودجه لازم را بدست آورند.

این پروژه در حالی آغاز میگردد که کار سرک بامیان کابل ازمسیر کوتل حاجی گک و ولایت وردک که از سه سال قبل آغاز گردیده بود هنوز پایان نیافته است. قرار بود بخش دوم این سرک از بامیان به طرف کابل کار شود که به گفته والی بامیان هنوز زمان شروع آن معلوم نیست.

مردم بامیان هم از شروع قیر ریزی این سرک ابراز خرسندی نموده میگویند با تکمیل قیرریزی سرک سهولت های زیادی برای آنها فراهم میگردد.

قیر ریزی بخش اول این سرک، از پل متک الی ولسوالی شینواری ولایت پروان بطول 22 کیلومتر، یک هفته قبل آغاز گردیده بود.

مجموع این پروژه 149 کیلومتر طول دارد که 35 کیلومتر آن مربوط بامیان و متباقی مربوط ولایت پروان میباشد. سرک کابل بامیان از مسیر دره غوربند 231 کیلومتر طول دارد که 65 کیلومتر آن حد فاصل کابل تا پل متک از جاده کابل شمال میباشد.

XS
SM
MD
LG