لینک های دسترسی

Breaking News

کار قیر ریزی سرک بامیان – یکه ولنگ آغاز شد


کار قیر ریزی سرک بامیان – یکه ولنگ آغاز شد
کار قیر ریزی سرک بامیان – یکه ولنگ آغاز شد

قیر ریزی سرک بامیان – یکه ولنگ روز یکشنبه با حضور حبیبه سرابی والی بامیان آغاز شد.

کارهای مقدماتی این سرک که حدود 90 کیلومتر طول دارد دو سال قبل با حضور حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان افتتاح گردیده بود.

والی بامیان گفت قیر ریزی امتحانی این سرک از منطقه قرغنه تو در حدود چهل کیلومتری غرب بامیان از روز پنجشنبه آغاز گردیده و قرار است امسال 40 کیلومتر آن قیر ریزی شود.

سرک بامیان یکه ولنگ که فاز سوم دهلیز شمال به جنوب میباشد توسط شرکت کوریایی (سام وان) احداث میگردد. فاز اول این سرک که مزارشریف را به دره صوف وصل میکند نیز توسط همین شرکت کار میشود.

والی بامیان که از لابراتوار و آزمایشگاههای این شرکت مستقر در قرغنه تو نیز باز دید نمود، از نحوه کار سرک بامیان – یکه ولنگ ابراز رضایت نموده گفت این سرک به سویه سرک های بین المللی ساخته خواهد شد.

اگرچه در آغاز قرار بود این سرک در مدت سه سال تکمیل گردد اما انجینر جان آغا نماینده وزارت فوائد عامه در پروژه سرک بامیان - یکه ولنگ میگوید کار این سرک با یک سال تاخیر تا نومبر 2011 پایان خواهد یافت.

از سوی دیگر بودجه این سرک که در آغاز 59 میلیون دالر تعیین گردیده بود نیز با 10 میلیون دالر افزایش به 69 میلیون دالر رسیده است در حالیکه به خاطر کندن کاری های انجام شده طول سرک هم از 98 کیلومتر به 89.8 کیلومتر کاهش یافته است.

حاجی طالب یک تن از باشندگان بامیان نیز که در مراسم افتتاح سرک بامیان – یکه ولنگ حضور داشت از تمویل کنندگان این پروژه قدردانی نموده گفت سرکی که کار میشود بهتر از دیگر سرکهای احداث شده در افغانستان بوده با تکمیل آن سهولت های زیادی برای مردم فراهم خواهد شد.

قیر ریزی سرک بامیان – یکه ولنگ در حالی آغاز میگردد که ماه گذشته قیر ریزی سرک بامیان - شیبر واقع در 15 کیلومتری شرق بامیان آغاز گردیده و ده کیلو متر از سرک بامیان – کابل از مسیر دره غوربند قیر ریزی شده است.

والی بامیان میگوید کار سرک بامیان دوشی بطرف شرق جریان دارد و فاز دوم سرک کابل – بامیان از مسیر میدان وردک هم سال آینده شروع خواهد شد.

پیش از این با اجرای دو پروژه کوچک در شهر بامیان حدود سه کیلومتر از سرکهای داخل شهر بامیان قیر ریزی شده بود.

XS
SM
MD
LG