لینک های دسترسی

Breaking News

بارسلونا، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا


تیم بارسلونا با جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا
تیم بارسلونا با جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا

تیم فوتبال بارسلونا، قهرمان لالیگای اسپانیا، توانست با نتیجۀ ۳-۱جووینتوس ایتالیا را در رقابت نهایی لیگ قهرمانان اروپا شکست داده و جام قهرمانی را به خانه ببرد.

بارسلونا قهرمان لیگ برتر اسپانیا شد و جام حذفی اسپانیا را نیز به شهر خود برد. جووینتوس نیز پس از رقابت های نفسگیر و مملو با فراز و نشیب به قهرمانی لیگ برتر ایتالیا دست یافت و هم قهرمان جام حذفی شد.

کارشناسان به این باور اند که کسب سه جام در یک سال، آنهم در فوتبال به سطح اروپا کار سادۀ نبوده و تلاش، پشت کار و بلندبودن توانمندی جسمانی فراوانی را ایجاب می کند.

رقابت نهایی لیگ قهرمانان اروپا در میدان ورزشی شهر برلین آلمان راه اندازی شده بود، مملو از تماشاچیانی بود که به هواداری دو تیم حضور به هم رسانیده بودند.

تعداد زیادی از مرد، زن و کودک طرفدار بارسلونا و جووینتوس که نتوانسته بودند به میدان ورزشی، محل برگزاری رقابت راه یابند، در بیرون ستدیوم فوتبال منتظر نتیجۀ رقابت بودند.

رقابت نهایی لیگ قهرمانان اروپا زمانی رنگ دیگری به خود گرفت که ایوان پاتریک، نخستین گول بارسلونا را در دقیقۀ ۴ بازی وارد دروازۀ جووینتوس کرد.

بازیکنان جووینتوس در نیمۀ نخست بازی تلاش فراوانی کردند تا بتوانند درب بارسلونا را باز کنند اما در رسیدن به آن هدف کوتاه آمدند.

فضای ستدیوم برلین زمانی با شور و هلهلۀ تماشاچیان جووینتوس پُر شد که الوارو موراتا، در دقیقۀ ۵۵ بازی، دروازۀ بارسلونا را باز کرد و نیجه ۱-۱ شد.

کارشناسان بین المللی فوتبال، رقابت نهایی میان تیم های قهرمان اسپانیا و ایتالیا را دشوار خوانده، پیشگویی کرده بودند که ممکن این رقابت به وقت اضافه برود.

اما خط تهاجمی بارسلونا این پیشگویی کارشناسان اروپایی و آسیایی را نادرست از آب کشیده و دومین گول آن تیم پس از ضربۀ سهمگین مسی که با دفاع ناتمام دروازه بان مجرب جووینتوس همراه بود، توسط سوارز به ثمر رسید.

نتیجه ۲-۱ به نفع بارسلونا شد اما گویی بارسایی ها به این اکتفا نکرده و در دقیقۀ ۹۱ بازی نیمار جونیر توانست برای سومین بار دروازۀ جووینتوس را باز کند.

جام قهرمانان اروپا یکی از پر بیننده ترین رقابت های فوتبال جهان به شمار می رود که نه تنها در اروپا، بلکه در افغانستان و سایر کشور های آسیایی نیز علاقمندان زیادی دارد.

رسانه های اجتماعی به ویژه فیسبوک افغان های مقیم در افغانستان و سایر نقاط جهان، بازگو کنندۀ سرور و یأس تعدادی از آنان به خاطر پیروزی بارسلونا و شکست جووینتوس بود.

هر چند لیونل مسی ارژنتاینی در این رقابت نهایی نتوانست گولی را برای بارسلونا به ثمر برساند اما در دو رقابت سال های گذشتۀ نهایی لیگ قهرمانان اروپا توانسته بود تک گول زن باشد که دو بار توپ را وارد دروازۀ حریف کرده است.

با ختم رقابت نهایی لیگ قهرمانان اروپا، سلسلۀ مسابقات فوتبال کشور های اروپایی هم به پایان رسید و تا فصل آیندۀ ۲۰۱۵-۲۰۱۶ که در اواسط ماه اگست آغاز می شود، تیم ها و تماشاچیان به استراحت خواهند پرداخت.

XS
SM
MD
LG