لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات برنی سندرز در بارهء افغانستان


برنی سندرز گفته است که طالبان و داعش نباید در افغانستان به قدرت دست یابند
برنی سندرز گفته است که طالبان و داعش نباید در افغانستان به قدرت دست یابند

برنارد "برنی" سندرز

برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت در مجلس سنای کانگرس ایالات متحده است. او به تاریخ هشتم سپتامبر ۱۹۴۰ در تولد شده و در انتخابات مقدماتی ایالات متحده نامزد حزب دموکرات است.

آقای سندرز پس از حملات دهشت افگنی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بر ایالات متحدۀ امریکا، از تهاجم نظامی امریکا به افغانستان حمایت کرد.

آقای سندرز در اکتوبر سال گذشته به تلویزیون ای بی سی گفت "واضح است که خواستار اقتدار طالبان نیستیم و فکر می کنم که باید شماری از سربازان امریکایی را در آن کشور حفظ کنیم تا آموزش و حمایت لازم را به سربازان افغان فراهم آورند."

برنی سندرز به تاریخ ۲۳ جون ۲۰۱۱ با ارسال نامۀ به مجلس سنای ایالات متحده نوشت "در واکنش به حملات ۱۱ سپتامبر، من از استفادۀ قوا برای سرکوب دهشت افگنانی که بر ایالات متحده حمله کرده بودند، حمایت کردم. ناخرسندم که رئیس جمهور بوش از صلاحیت خود استفادۀ درست نکرد و نظامیان امریکایی در آنجا دیرتر ماندند."

در سپتامبر ۲۰۰۹، زمانیکه باراک اوباما ضرب الاجل خروج قوای امریکایی را از افغانستان اعلام کرد، آقای سندرز گفت "هرچند نمی توانیم آناً تمام سربازان امریکایی را از افغانستان بیرون کنیم، باید به زودترین فرصت ممکن آنان به کشور برگردانیم. من از اعلان رئیس جمهور استقبال می کنم، اما به باور من خروج قوا باید سریع و به پیمانۀ وسیع باشد."

XS
SM
MD
LG