لینک های دسترسی

Breaking News

بزرگترین نمایشگاه ابزار برقی در امریکا برگزار شد


تلویزیون های مقعر دارای قدرت مافوق وضاحت بالا یکی از محصولات این نمایشگاه بود
تلویزیون های مقعر دارای قدرت مافوق وضاحت بالا یکی از محصولات این نمایشگاه بود

نمایشگاه ابزار الکترونیکی مصرفی یا CES بزرگترین نمایشگاه ابزار الکترونیکی در جهان است که هر سال در شهر لاس ویگاس ایالت نوادا برگزار می شود. این نمایشگاه امسال در ساحۀ به وسعت ۱۸۵ هزار متر مربع برگزار شد و انتظار می رود که بیش از ۱۶۰ هزار علاقمند در آن شرکت کند.

نکتۀ جالب اینکه، نمایشگاه مذکور به روی عموم باز نیست و تنها خبرنگاران، کارشناسان و دست اندرکاران دنیای فناوری و صنایع در آن شرکت می کنند. نمایشگاه ابزار الکترونیکی مصرفی هرسال دارای مدهای مشخصی است کهمسیر سال آینده را در دنیای فناوری تعیین می‌کند.

تلویزیون های مافوق وضاحت عالی یا اولترا اچ دی که سال پیش گل سرسبد این نمایشگاه بود امسال به یک متاع عادی مبدل شده است. شرکت سمسونگ که در ۲۰۱۴ حدود ۶۰٪ بازار این تلویزیون ها را در جهان از آن خود کرد، امسال از ۹ مدل جدید آن پرده برداری کرد.

​شرکتهای دیگر از جمله ال جی هم تلویزیونهای مقعر خود را به نمایش گذاشتند که میدان دید بهتری به بیننده ارایه می دهند و اکنون فروش خوبی در بازار های جهانی دارد.

شماری از محصولاتی که در این نمایشگاه نمایش داده شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:56 0:00

برخلاف سالهای پیش، شرکتهای موترسازی در نمایشگاه امسال CES حضور پررنگی دارند. شرکت بی ام دبلیو با همکاری شرکت سمسونگ از نوعی جالب سیستم کنترول موتر پرده برداشت یا شرکت اودی موتری را به نمایش گذاشت که خود به خود پارک می شود و به همین ترتیب شرکت های دیگر از انواع جدید موتر های به اصطلاح هوشمند پرده برداشت. این نمایشگاه تا تاریخ ۹ دسمبر ادامه خواهد داشت.

​ابزار دیگر جالب در این نمایشگاه، وسایل خانه است که به انترنت وصل می شود؛ از ماشین رختشویی گرفته تا ترموز، بخاری، منقل و یخچال. شرکتهای متعددی از این محصولات خود پرده برداشتند. از آنجایی که هر شرکت از فناوری خاصی برای ساختن این ابزار به اصطلاح هوشمند استفاده می‌کند، یکی از چالش‌هایی که در این عرصه وجود دارد، معیار های ارتباطی این محصولات است.

ابزار الکترونیکی پوشیدنی از کالا های دیگر این نمایشگاه است که توجه خاصی را به خود جلب کرده است، به گونۀ مثال کلاهی که از نور مافوق قرمز برای رشد مو استفاده می کند یا دستگاه برقی که افراد دچار کمر دردی می توانند با بستن آن به کمر از درد بکاهند و یا هم سگرت لایتر برقی که افراد را در ترک عادت کشیدن سگرت کمک می کند.

XS
SM
MD
LG