لینک های دسترسی

Breaking News

تیلفون های پیشرفته و استفادۀ سوء از آن


تعدادی از کشور ها نگران اند که تکنالوژی رمزگذاری به روی گوشی تیلفون ها، دهشت افگنان را قادر میسازد تا بدون خوف و هراس از دستگیر شدن، آزادنه تماس قایم نمایند. مقامات حکومتی در عربستان سعودی و امارات متحدۀ عرب تهدید به قطع بعضی خدمات تکنالوژی رمزی را تا وقتی نموده اند که شرکت کانادایی که تیلفون بلکبیری را تهیه میکند، به آنها امکان دستری به پیام های رمزگذاری شده را بدهد. و این یکی از نگرانی های مدافعین حقوق دیجیتل است.

باوجود علاقمندی برای تکنالوژی پشرفته و راحتی عصری، استفاده از بعضی تکنالوژی ها، زنگ های هشداریه را در جهان عرب - یعنی بزرگترین اقتصاد های جهان - به صدا در آورده است.

عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی تقاضا میکنند که شرکت تحقیق و حرکت (ریسرچ – اند- موشن) کانادا دسترسی به دریچه های عقبی یا خفیه را به اطلاعات مخفی یی استفاده کنندگان بلکبیری فراهم نمایند و یا خود را به احتمال تعلیق پیام های کتبی آماده سازند.

بن ودد، تحلیگر امور تکنالوژی بیسم شرکت سی –سی- اس میگوید وضعیت برای شرکتی که به دست آورد های خود در ارایۀ خدمات امن پیام ها به مشتریان مفتخر است، خویش آیند نمیباشد.

در بین سایر کشورها، هند و اندونیزیا نیز این موضوع را بخاطر تهدید به امنیت ملی با شرکت آر- آی – ام رویدست گرفته اند. مقامات حکومت امریکا میگویند چنین نگرانی ها مشروع است. اما فعالین حقوق دیجتال درمورد پوتنسیال سؤ استفاده، مخصوصاً توسط رژیم های استبدادی، نگران اند.

گزارشها نشان میدهدکه مباحثات بین عربستان سعودی و شرکت مولد بلکبیری درحال پیشرفت است، اما امارات متحدۀ عربی برای توافق شرکت تا ماه آکتوبر فرصت داده است.

مرکز برای دموکراسی و تکنالوژی در خصوص تغیر در قوانین مکالمات برقی در ایالات متحده بخاطر دستری محدود به معلومات خصوصی تا زمانیکه ثابت سازد امنیت ملی آن درخطر است، اعمال نفوذ میکند.

XS
SM
MD
LG