لینک های دسترسی

Breaking News

یک محصل به اتهام 'کفر گویی' توسط هم‌قطارانش در پاکستان کشته شد


آرشیف: محصلین مکاتب اسلامی در اسلام آباد به حمایت از "جزای مرگ" برای متهمین به کفرگویی راه پیمایی نمودند (مارچ ۲۰۱۷).
آرشیف: محصلین مکاتب اسلامی در اسلام آباد به حمایت از "جزای مرگ" برای متهمین به کفرگویی راه پیمایی نمودند (مارچ ۲۰۱۷).

یک انبوه خشمگین مردم در پوهنتون عبدالولی خان در مردان پاکستان روز پنجشنبه یکی از همقطاران شان را به اتهام نشرمطالب کفر آمیز در رسانه های اجتماعی کشتند. این آخرین حملۀ بدوام حملات خشونت بار روی مسایل ستیزه جویانه در آنکشور میباشد.

شاهدان عینی و رسانه های محلی گزارش داده اند که محصلین خشمگین وابسته به حزب برسر اقتدار در ایالت پشتونخوا از دنده های چوبی و شیشه های شکسته در هنگام حمله بر مشعل خان، یک محصل ژورنالیزم استفاده نمودند.

یکتن از شاهدان گفت قبل از آنکه پولیس مردم را متوقف بسازد " مردم خشمگین بر جسد مشعل خان فیر نموده و تلاش نموند تا جسد را آتش بزنند".

پولیس گفت حدود یک هزار نفر در محل واقعه جمع شده بودند ولی آنها نتوانستند مداخله نموده و مشعل خان را نجات بدهند. پولیس بعدأ حد اقل ۱۵ نفر را توقیف نمود.

کفر گویی در پاکستان جزای مرگ دارد ولی تاکنون هیچ کسی به این جرم در آنکشور اعدام نشده است. بر اساس گزارش ها ۱۷ نفر تاکنون به این جرم محکوم به مرگ و برای ۱۹ تن دیگر جزای حبس عمری صادر شده است.

نهاد های غیر حکومتی حقوق بشر پاکستان میگویند در حدود ۶۰ نفر به اتهام کفرگویی در آنکشور "به قضاوت مردم خشمگین" کشته شده اند. اکثر آنها مسلمان و اعضای اقلیت های عیسوی . احمدیه بودند. قبله ایاز رئیس پیشین پوهنتون پشاور می گوید قوانین اسلامی به قضاوت خشمگینانه اجازه نمیدهد.

XS
SM
MD
LG