لینک های دسترسی

Breaking News

شیرزی: باید تنها تحت نظر مربی مسلکی ورزش کرد


حمیدشیرزی، مربی تیم ملی پرورش اندام افغانستان
حمیدشیرزی، مربی تیم ملی پرورش اندام افغانستان

پرورش اندام علاقمندان زیادی در بین نسل نوجوان و جوان هر کشور به ویژه افغانستان دارد.

با توجه به رشد سطح ورزش های انفرادی در افغانستان، پرورش اندام نیز رشد قابل ملاحظه یی در بین نسل جوان افغان در سطح مرکز و ولایات افغانستان داشته است.

حمید شیرزی، مربی تیم ملی پرورش اندام افغانستان می گوید در مقایسه با سال های گذشته، امروز در سطح افغانستان کلپ های ورزشی عصری هم طراز با کشور های آسیایی ایجاد شده که در حضور داشت مربیان مسلکی فعالیت دارند.

آقای شیرزی به برنامۀ "لیگ رادیویی" صدای امریکا گفت براساس قانون فدراسیون پرورش اندام تنها آن افرادی می توانند مالک کلپ پرورش اندام باشند که عضویت تیم ملی را دارا باشند و اگر خود به این رشته دسترسی ندارند، مربی کلپ شان باید یکی از اعضای تیم ملی پرورش اندام باشد.

شیرزی: ورزشکاران باید از پروتین ها به شکل معیاری آن استفاده کنند.
شیرزی: ورزشکاران باید از پروتین ها به شکل معیاری آن استفاده کنند.

حمید شیرزی اما گفت"می پذیریم که کمی و کاستی های وجود دارد و تاهنوز هم افرادی اند که بدون داشتن آگاهی از ورزش پرورش اندام کلپ های شخصی دارند اما تلاش می کنیم تا حد اکثر جلو آنان را بگیریم."

مربی تیم ملی پرورش اندام از جوانان و نوجوانان که خواهان رو آوری به این ورزش اند می خواهد تا در یک کلپ معیاری، زیر نظر مربی آگاه و مسلکی به تمرین بپردازند چرا که به گفتۀ وی "اگر ۴۰ درصد پرورش اندام می تواند به زیبایی بدن و صحت ورزشکاران تمام شود، ۶۰ درصد به زیان آنعده افرادی تمام می شود که ناآگانه با وزن سر و کار می گیرند."

please wait

No media source currently available

0:00 0:17:38 0:00
لینک دانلود

XS
SM
MD
LG