لینک های دسترسی

Breaking News

برازیل در آغازین روز جام جهانی فوتبال


برازیل تا کنون پنج بار به لقب قهرمانی دست یافته است
برازیل تا کنون پنج بار به لقب قهرمانی دست یافته است
جام جهانی فوتبال، یکی از بزرگترین رویداد های ورزشی در کرۀ زمین است و بی گمان که تمام جهان منتظر آغاز این رویداد تماشایی می باشد.

امروز پس از گذشت چهارسال، جام جهانی فوتبال برازیل آغاز می شود و پس از مراسم افتتاحیه، نخستین رقابت میان تیم های برازیل و کروشیا، ساعت ۱۲:۳۰ دقیقأ شب به وقت افغانستان برگزار خواهد شد.

تحلیلگران به این باور اند که تیم برازیل – که هیچگاهی نتوانسته است در خانۀ خودش به قهرمانی جام جهانی دست یابد – تلاش می کند شکست رقابت نهایی سال ۱۹۵۰ میلادی را در برابر یوروگوای، تلافی کند.

تیم های فوتبال برازیل و کروشیا، از لحاظ ساختار و قدامت تجربه یی جام های جهانی با هم قابل مقایسه نیستند. برازیل پنج بار -۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ به قهرمانی این جام طلایی دست یافته حالانکه کروشیا در بیش از چند جام جهانی حضور نداشته است.

اما کروشیایی ها در جام جهانی ۲۰۰۶ در برابر برازیل تنها با تفاوت یک گول شکست خوردند و ستیپ پلیتیکوزا، دروازه بان کروشیا در ۹۰ دقیقۀ رقابت ضربات سهمگین برازیلی ها را مهار کرد. تنها گول کاکا – مهاجم خط میانۀ - از پشت محوطۀ جزای کروشیا، دروازۀ آن تیم را گشود و برازیل را بر سکوی پیروزی نشاند.

انتظار می رود، با ترکیب که برازیلی ها در این جام دارند و موجودیت بازیکنانی همانند نیمار، خط دفاعی کروشیا – که از قبل شکنن عنوان شده است – تحت فشار بیشتری قرار گیرد.

اما، کارشناسان فوتبال می گویند که تماشاچیان برازیلی بیشتر فضای داخل ستدیوم را شلوغ خواهند ساخت و این امر از لحاظ روانی بر کروشیایی ها تاثیرات بیشتر خواهد گذاشت. آنان می گویند که اگر کروشیا می خواهد کنترول بازی را در دست گیرد، باید تلاش ورزد نخستین گول را وارد دراوزۀ برازیل کند.

پیشبینی هایکه صورت گرفته، گمان می رود برازیل نخستین رقابت با کروشیا را با تفاوت کم از کم ۳ گول برنده شود.

اما تیمی که در گروه الف می تواند همانند سال ۱۹۹۰ معجزه آفریند، کامرون است. کامرونی ها در جام جهانی فوتبال ایتالیا در نخستین رقابت با ارژنتاین، مدافع لقب قهرمانی سال ۱۹۸۶، با نتیجۀ ۱-۰ پیروز شد و همان بود که سبزپوشان کامرون تا دور یک بر هشت صعود کرد و در نهایت در برابر تیم فوتبال انگلستان شکست خورد.

اگر کامرون بتواند از سد مکسیکو و کروشیا بگذرد، چهرۀ گروه الف می تواند کاملاً تغیر خواهد خورد؛ در غیر آن؛ انتظار می رود تیم های برازیل و مکسیکو به دور حذفی این جام صعود کنند.

تلاش برای حفظ لقب قهرمانی

یکی از دیدنی ترین رقابت های این جام، تکرار رقابت نهایی ۲۰۱۰ میان تیم های اسپانیا و هالند است. هالند در آن سال با نتیجۀ ۱-۰ در برابر اسپانیا شکست خورد و مادریدی ها در سکوی قهرمانی جام جهانی تکیه زدند.

تلاش هالندی ها برای تلافی شکست چهارسال پیش نهایت زیاد است و از سوی هم اسپانیایی ها نهایت کوشش خود را به خرج خواهند داد تا یکبار دیگر نه تنها پیروز از میدان رقابت بیرون آیند که حیثیت لقب قهرمانی جام جهانی و جام ملت های اروپا را در نخستین رقابت حفظ کنند.

نتیجۀ شکست و پیروزی میان تیم های هالند و اسپانیا می تواند برای تیم های چیلی و آسترالیا که با این دو تیم نیرومند اروپایی هم گروه اند، سرنوشت ساز باشد.

پیروزی میان تیم های آسترالیا و چیلی این فرصت را به آنان ایجاد خواهد کرد که با حفظ نتیجۀ تساوی در برابر اسپانیا و یا هالند یک جایگاه کم از کم خیالی را در دور یک بر شانزده کسب کنند.

اما تساوی میان این دو تیم، از پیش، خواب راه یابی چیلی و آسترالیا را به دور حذفی نیمه تمام خواهد گذاشت. کارشناسان به این باور اند که از گروه ب، تیم های اسپانیا و هالند احتمالاً به دور حذفی راه یابند.
XS
SM
MD
LG