لینک های دسترسی

Breaking News

بریتانیا مراقب تهدید ایران اتمی است


به منظور عقب راندان فعالیت های ایران در منطقه، صدراعظم بریتانیا خواهان کار مشترک متحدین شورای همکاری خلیج شد
به منظور عقب راندان فعالیت های ایران در منطقه، صدراعظم بریتانیا خواهان کار مشترک متحدین شورای همکاری خلیج شد

ترزا می، صدراعظم بریتانیا، روز چهار شنبه به رهبران خلیج در نشست بحرین گفت که وی در برابر تهدیدی که از سوی ایران متصور است، "بصیرت" دارد و مراقب آن است.

اظهارات خانم می در پایان نشست دو روزۀ شورای همکاری خلیج که در بحرین برگزار شده بود، بیان شد. کشورهای عضو شورای خلیج که متحدین کشور های غربی می باشند شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحدۀ عرب می گردد.

با آنهم، خانم می تائید کرد که توافق هسته ای میان قدرت های جهان و ایران، موجب شده است تا توانایی تهران در زمینۀ غنی سازی یورانیم، کاهش یابد.

اما خانم می تاکید کرد که شرکا و متحدین باید یکجا با هم کار کنند تا فعالیت های تهاجمی ایران در منطقه مثل لبنان، عراق، یمن، سوریه و خلیج به عقب رانده شود.

پس از توافق هسته ای میان ایران و گروه موسوم به ۵+۱، بریتانیا و ایران سفارت های شان را در دو کشور بازگشایی و سفیران خود را تبادله کردند. علاوه بر آن، پرواز های مستقیم شرکت هوایی بریتانیا بین لندن و تهران نیز از سر گرفته شده است.

کشورهای خلیج فارس طی سال های اخیر بارها ایران را به دخالت در امور داخلی خود و ایجاد بی ثباتی در منطقه متهم کرده‌اند. سال گذشته نیز در پی حمله معترضان به اعدام یک روحانی شیعه توسط عربستان به اماکن دیپلماتیک این کشور در ایران، ریاض روابط خود را با تهران قطع کرد و برخی از کشورهای عربی نیز سطح روابط خود را کاهش دادند.

XS
SM
MD
LG