لینک های دسترسی

Breaking News

مرد بریتانیایی به اتهام قاچاق کودک افغان محاکمه می شود


لاوری گفته است که در نظر داشت زندگی کودک افغان را نجات دهد.
لاوری گفته است که در نظر داشت زندگی کودک افغان را نجات دهد.

یک سرباز پیشین بریتانیایی که تلاش کرده بود یک دختر چهارسالۀ افغان به نام بهار احمدی را به درخواست پدر کودک به بریتانیا قاچاق کند، در فرانسه محاکمه می شود.

لاوری گفت که پس از دیدن تصویر جسد کودک سوری که در ماه سپتامبر غرق شده بود و نیز سیل پناهجویان سوری و افغان که از جنگ و فقر فرار کرده بودند، بر آن شد تا تصویر بشری را از بحران مهاجرت ترسیم کند.

راب لاوری ۴۹ ساله که پدر چهار فرزند است به اتهام مساعدت به مهاجرت غیرقانونی، با مجازات پنج سال زندان و پرداخت بیش از ۳۲ هزار دالر جریمۀ نقدی روبرو است.

این سرباز پیشین بریتانیایی پیش از جلسۀ محکمه به خبرنگاران گفته بود که هدف اش از این کار نجات دختر خوردسال بود. او گفته است که نمی داند چرا سایر مردم جهان از دیدن وضعیت خراب پناهجویان به اندازۀ وی متاثر نمی شوند.

لاوری می گوید که چندین بار درخواست پدر کودک افغان را رد کرده بود، اما به تاریخ ۲۴ اکتوبر دختر چهارساله را از کمپ مهاجرین در کالیس فرانسه سوار موتر خود کرد تا به بریتانیا ببرد که در همین حال از سوی پولیس فرانسه بازداشت شد. بهار دوباره به پدرش در کمپ مهاجرین تحویل داده شد.

لاوری به خبرنگاران گفت که نمی خواهد زندانی شود. او به خاطر اقدامش که خود آن را غیر منطقی خواند، اظهار ندامت کرده و به دیگران سفارش کرده است که چنین کاری نکنند.

حدود ۴۰۰۰ پناهجو در کمپ کالیس فرانسه و ۳۰۰۰ پناهجوی دیگر در یک کمپ دیگر فرانسه در آرزوی رسیدن به بریتانیا به سر می برند.

وکیل لاوری گفته است که یک بخش قانون فرانسه آنعده افرادی را از مجازات معاف می کند که مهاجرین معروض با خطر را بدون دریافت پول کمک می کنند. او افزوده است که با اتکا به این بند قانون، برای تبرئۀ موکل اش تلاش می کند.

در حالیکه اکثر کشورهای اروپایی پالیسی های مهاجرتی خود را سختگیرانه تر ساخته اند، شمار فزایندۀ پناهجویان عمدتاً از سوریه، افغانستان و عراق اکثراً به گونۀ غیرقانونی وارد مرزهای اروپا می شوند.

ملل متحد گزارش داده است که سال گذشته بیش از یک میلیون پناهجو عمدتاً از شرق میانه، افغانستان و سایر کشورها وارد اروپا شده اند.

اینک شماری از کشورهای اروپایی به ویژه آلمان و اتریش که میزبان شمار زیاد آوارگان شرق میانه اند، در نظر دارند که پناهجویان اقتصادی را اخراج کنند.

XS
SM
MD
LG