لینک های دسترسی

Breaking News

داعش مسوولیت حملۀ لندن را به دوش گرفت


نام مظنون مهاجم حملۀ روز چهار شنبه خالد مسعود است اعلام شده که در گذشته سابقۀ جرمی داشته است
نام مظنون مهاجم حملۀ روز چهار شنبه خالد مسعود است اعلام شده که در گذشته سابقۀ جرمی داشته است

گروه دولت اسلامی یا داعش گفته است که مهاجم حملۀ روز چهارشنبه در شهر لندن "سرباز دولت اسلامی" بوده است.

مقام‌های بریتانیایی گفته اند که مهاجم "خالد مسعود" نام دارد، ۵۲ سال عمر دارد و در در این اواخر در ساحۀ وست میدلندز زندگی می‌کرده است.

در این رویداد، مهاجم با موتر بر رهگذران در پیاده رو پل وستمینستر در لندن یورش برد که در نتیجه دو نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شد. سپس این مهاجم در نزدیکی پارلمان بریتانیا بر یک پولیس با چاقو حمله کرد تا اینکه به ضرب گلولۀ پولیس دیگری از پا در آمد.​

ترزا می، صدر اعظم بریتانیا، به قانونگذاران آن کشور گفت که عامل این رویداد مرد مسلمان متولد بریتانیا بود و به خاطر گرایش‌های افراطی زیر نظر ادارات استخباراتی بریتانیا بود.

پولیس بریتانیا در جستجوی یافتن مدارک در پیوند با حملۀ روز چهار شنبه در لندن، چندین محل به شمول یک اپارتمان در برمینگهم را تلاشی کرده و هشت مظنون را بازداشت کرده است.

وضعیت هفت تن از زخمی شدگان این رویداد وخیم خوانده شده است
وضعیت هفت تن از زخمی شدگان این رویداد وخیم خوانده شده است

پارلمان بریتانیا روز پنج شنبه به یادبود از سه قربانی حملۀ دیروز در لندن –یک پولیس و دو فرد ملکی – برای یک دقیقه سکوت اختیار کرد.

صادق خان، شاروال لندن، از ساکنان این شهر خواسته است که به خاطر نشان دادن اتحاد شان و نیز به رسم ابراز همدردی با قربانیان این رویداد، شام پنج شنبه در چهار راه ترافالگار در مراسم شمع افروزی شرکت کنند.

لندن روز پنج شنبه حالت عادی برگشته است، با اینحال حضور پولیس و کارمندان طب عدلی در چهار راه پارلمان، پل وستمینستر و چندین ساحۀ دیگر شامل در حملۀ روز چهارشنبه مشهود بود و برخی قسمت ها با نوار بسته شده و به روی عابرین مسدود بود.

کارمندان طب عدلی در چندین قسمت هنوز هم سرگرم تحقیقات اند
کارمندان طب عدلی در چندین قسمت هنوز هم سرگرم تحقیقات اند

مارک رولی، رییس پولیس مبارزه با تروریزم شهر لندن گفت که به باور وی مهاجم به تنهایی عمل کرده و انگیزۀ این اقدام وی "الهام از تروریزم بین المللی" بوده است. او افزود که به شمول مهاجم چهار نفر در این رویداد کشته شده است و وضعیت هفت از زخمی شدگان به گفتۀ وی وخیم است.

یک مقام امنیتی بریتانیا که نخواسته است نامش فاش شود به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که پولیس مهاجم را شناسایی کرده است، اما از ارایۀ هر گونه جزییات در مورد هویت و تبار این شخص خود داری کرده است.

مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا ساعاتی پس از وقوع این رویداد در صحبت با بی بی سی گفت که به باور مقام‌های امنیتی این حمله "با یک نحوی از تروریزم اسلامی" ربط داشته و تحقیقات در مورد آن جریان دارد.

پولیس تا کنون چندین خانه را برای یافتن مدارک تلاشی کرده است
پولیس تا کنون چندین خانه را برای یافتن مدارک تلاشی کرده است

صدر اعظم بریتانیا گفت که سطح اضطرار تغییر نخواهد کرد. او افزود که تلاش‌ها برای شکست دادن ارزش‌ها، دموکراسی و آزادی بریتانیا از طریق تروریزم، ناکام خواهد شد.

به شمول دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، شمار زیاد رهبران جهان با حکومت و مردم بریتانیا ابراز همدردی کرده و این رویداد را محکوم کرده اند.

لندن در چند دهۀ گذشته، شاهد چندین حملۀ دهشت افگنی بود و پس از حملات مرگبار دو سال گذشته در اروپا، سطح بلند احضارات امنیتی در بریتانیا نافذ بود. درست چند روز پیش، صدها پولیس بریتانیایی در مشق و تمرینی برای دفع یک حملۀ دهشت افگنی در لندن شرکت کردند.

XS
SM
MD
LG