لینک های دسترسی

Breaking News

ستره محکمه فرانسه روی قانون ممنوعیت بورکینی تصمیم میگیرد


یک زن مسلمان در ساحل فرانسه با بورکینی یا حجاب اسلامی
یک زن مسلمان در ساحل فرانسه با بورکینی یا حجاب اسلامی

در برخی از سواحل فرانسه پوشیدن بورکینی یا حجاب اسلامی اخیراً ممنوع قرار داده شده است. ولی این موضوع حال به محاکم فرانسه راجع شده است. پس از انکه گروهای حقوق بشری ممنوعیت بورکینی را به محکمه راجع کردند، قرار است امروز جمعه شورای وزیران فرانسه تصمیم خود را در زمینه اعلان کند.

در یک نشست استماعیه به روز پنجشنبه، وکلای مدافع گروهای حقوق بشری تقاضا کردند که ممنوعیت بورکینی در سواحل فرانسه هراس ایجاد کرده و تجاوز بر آزادی های اساسی را دامن میزند.

اما آنعده از شاروالان که پوشیدن بورکینی در سواحل فرانسه را ممنوع اعلان کرده اند ادعا میکنند که پوشیدن حجاب اسلامی یا بورکینی در ساحل نمایانگر ستم بر زنان است. این پوشش سر، تنه و تمام اندام زنان را میپوشاند.

مخالفت‌ها با ممنوعیت بورکینی

ممنوعیت بورکینی، حکومت و جامعه فرانسه را منقسم ساخته و در بیرون از سرحدات فرانسه و اروپا خشم مردم را برانیگخته است.

به خصوص زمانیکه تصاویر در رسانه های اجتماعی پخش شد که نشان میدهد پولیس فرانسه یک زن مسلمان را که در ساحل فرانسه مجبور به کشیدن لباسش میکند.

در حال حاضر ممنوعیت بورکینی یا [حجاب اسلامی تنها در شهرک ولینی لوبیه فرانسه به محکمه راجع گردیده است اما تصمیم شورای وزیران فرانسه برای تمام ٣٠ شهرک فرانسه لازم الاجرا خواهد بود که بورکینی یا حجاب اسلامی در سواحل فرانسه را ممنوع قرار داده است.

منتقدین میگویند ممنوعیت بورکینی سال اینده در جریان انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باعث ایجاد برنامه های نژاد پرستانه سیاسی در کشور خواهد شد.

نیکولاس سرکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه که اخیراً اعلان کرد که نامزد محافظه کار انتخابات سال ٢٠١٧ فرانسه خواهد بود، به روز پنجشنبه در جنوب فرانسه در یک گردهمایی گفت که وی میخواهد قانون منع بورکینی را در سراسر کشورش عملی کند.

XS
SM
MD
LG