لینک های دسترسی

Breaking News

کیمیرون: سال آینده خروج تدریجې را آغاز میکنیم


کیمیرون: سال آینده خروج تدریجې را آغاز میکنیم
کیمیرون: سال آینده خروج تدریجې را آغاز میکنیم

دیوید کیمیرون صدر اعظم برتانیه طی یک سفر اعلام ناشده به افغانستان عزیمت نمود ، جائیکه وی گفت، ممکن است عساکر برتانوی الی سال آینده روند خروج تدریجی شان را آغاز کنند.

او روز دوشنبه به هلمند مواصلت نمود جائیکه تعداد زیاد عساکر برتانوی اعزام شده اند.

آقای کیمیرون از اجرای وظایف توسط عساکر برتانوی اظهار خرسندی نموده گفت:

"عساکر برتانوی وظایف خود را در سنگین بخوبی انجام دادند، و ما از سال 2006 الی سال 2010 در آنجا مستقر بودند ، و بعد از رسیدن نیروهای بحری ایالات متحده ما خواستیم که توازن را برقرار نگهداریم و عساکر برتانوی بر مرکز هملند تمرکز نمودند و عساکر نیروهای ایالات متحده ساحات دیگر ولایت هلمند را تحت پوشش قرار خواهند داد".

دیوید کامیرون، طی دیدار از کابل با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان ملاقات نمود، وی طی یک کنفرانس مشترک با رئیس جمهور افغانستان گفت:

"چیزی را که من در این دیدار مشاهده میکنم، به من اطمینان میبخشد که پلانهای مان در رابطه به انتقال امنیت دست یافتنی است. آنچه را که در جلسۀ ناتو توافق نمودیم که یک جلسۀ عالی بود، طبق آن ما واگذاری رهبری مسؤلیت های امنیتی را به نیروهای امنیتی افان در سال آینده آغاز و این پروسه را در سال 2014 تکمیل مینمائیم".

حامدکرزی رئیس جمهور افغانستان در پاسخ به سوالی که چرا از مؤثریت نیروهای برتانوی و عملیات آن نیروها در افغانستان اظهار نگرانی نموده بود، گفت:

"من میتوانم به شما بگویم که هیچ بحثی در رابطه عملیات محاربوی نیروهای برتانوی و طرز عملیات آنها در هلمند، میان افغانستان و یا کدام کشور دیگر صورت نگرفته است. عدم قابلیت برای پوشش تمام بخش های ولایت هلمند وجود داشت ، جائیکه طالبان بطور روز افزون گسترش میافت. ولی در رابطه به طرز محاربه و قابلیت های آنها هیچ بحث صورت نگرفته است".

صدر اعظم برتانیه در مورد اسناد فاش شده توسط ویکی لیکس گفت، که او به ویکی لیکس اجازه نخواهد داد تا در میان ارتباطات برتانبه و افغانستان واقع گردد.

حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در مورد مسایلی که به نقل از وی در ویکی لیکس پیرامون ناکامی سربازان بریتانوی در هلمند آمده است گفت آنچه که در این خصوص در ویکی لیکس به نشر رسیده است درست نیست.

اما نخست وزیر انگلیستان با تایید نوشته های ویکی لیکس گفت زمانی که این صحبت ها صورت گرفته است نیروهای بریتانوی در هلمند کم بوده اند و به راستی دستاورد ها کمتر بوده است.

حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان: "ما به بعضی از نوشته های ویکی لیکس باور ندارم و ما از همکاری ها و جان فشانی های سربازان آگهی داریم"

همچنان نخست وزیر انگلیستان ابراز امید واری نمود که پاکستان در مبارزه باتروریزم صادقانه تر عمل کند.

این دو مقام روی الویت های افغانستان باهم صحبت نموده و بهتر شدن شرایط امنیتی در بعضی از مناطق افغانستان را نتیجه استراتیژی درست در جنگ با مخالفان عنوان نمودند.

XS
SM
MD
LG