لینک های دسترسی

Breaking News

سناتور لفین:ناکامی انتخابات افغانستان به نفع طالبان است


سناتور لفین از نامزدان انتخابات افغانستان خواستار پذیرش نتایج شد
سناتور لفین از نامزدان انتخابات افغانستان خواستار پذیرش نتایج شد

کارل لفین، رئیس کمیتۀ خدمات نظامی مجلس سنای کانگرس ایالات متحده از حزب دموکرات به تلویزیون آشنا گفت که اگر حکومت افغانستان در انجام یک انتخابات کامیاب، ناکام بماند به نحوی به معنی برنده شدن طالبان است.

آقای لفین افزود امیدوار است که کمسیون سمع شکایات به شکایات درج شده صادقانه رسیدگی کند تا اعلان نتایج مورد قبول مردم افغانستان قرار گیرد.

او افزود که با در نظر داشت اشتراک گستردۀ مردم در انتخابات، طالبان در مقابل مردم و نیروهای امنیتی افغان بازنده شدند. اما او در مورد ناکامی این روند، اظهار نگرانی کرد.

آقای لفین افزود:"این تأسفبار خواهد بود که اکنون پس از آن که طالبان در مقابل نیروهای امنیتی و مردم افغانستان بازنده شدند، دست آورد های انتخاباتی یک بار دیگر به نحوی بنابر ناتوانی رهبریت ملکی در یافتن راه حل - برای یک انتخاباتی که نتایج آن مورد پذیرش همه باشد- به طالبان داده شود."

روند انتخابات افغانستان پس از ادعا های تقلب گسترده با بنبست مواجه شده است.

آقای لفین میگوید افغانان باید این مشکل را طوری حل کنند که مورد پذیرش هر دو جانب قرار گیرد. او در مورد نقش ایالات متحده در روند انتخابات افغانستان گفت که ایالات متحده باید بسیار محتاط باشد.

او گفت:" ایالات متحده باید بسیار محتاط باشد تا مردم افغانستان چنین فکر نکنند که ما در انتخابات مداخله میکنیم."

آقای لفین در حالیکه گزینه صفر را رد کرد، در رابطه به ادامه کمک های نظامی به قوای نظامی افغان گفت دوام کمک های امریکا برای آینده افغانستان اهمیت دارد.

لیفن: نیرو های امنیتی و مردم افغانستان برای کشورشان شجاعانه رزمیدند
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:30 0:00

این سناتور دیموکرات گفت: "رئیس جمهور اوباما اعلان کرده است که برای پیروزی افغانستان بسیار مهم است که ایالات متحده باید به کمک ها در بخش لوژستیک، در بخش مبارزه با دهشت افگنی، در بخش استخبارات و تقویت قابلیت نیروی هوایی افغانستان ادامه دهد."

سناتور لفین در پاسخ به سوال در مورد احتمال مداخله کشور های همسایه در انتخابات افغانستان بیان داشت که تاکنون معلومات موثق مبنی بر دخالت پاکستان و ایران در امور افغانستان در دست ندارد، ولی آقای لفین اضافه میکند که از دخالت ایندو کشور بخصوص پاکستان در امور افغانستان متعجب نیست چرا که انها هیچگاه در بخش افغانستان موثر واقع نشده اند.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG