لینک های دسترسی

Breaking News

ملاقات پاریس به درخواست شریف بود، عبدالله


عبدالله در صحبت های خود در مورد تاثیرات منفی تغیرات اقلیم برافغانستان نیز گفت که باید از فرصت های که وجود دارد استفاده شود.
عبدالله در صحبت های خود در مورد تاثیرات منفی تغیرات اقلیم برافغانستان نیز گفت که باید از فرصت های که وجود دارد استفاده شود.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت افغانستان می گوید که ملاقات صبح دوشنبه میان محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با نواز شریف، صدراعظم پاکستان در پاریس بنابر درخواست جانب پاکستانی صورت می گیرد.

آقای عبدالله گفت "چند روز قبل هییت از عوامی ملی پارتی و رهبران صوبه خیبر پشتونخوا آمده بودند وتقاضای صدراعظم نواز شریف را مبنی بر یک ملاقات در حاشیه کنفرانس اقلیم در پاریس مطرح کردند که تقاضا پذیرفته شد و احتمالا ساعات بعد ملاقات دوجانبه صورت بگیرد این ملاقات به تقاضای صدراعظم نواز شریف صورت میگرد".

رئیس اجرائیه حکومت اما در باره اجندای گفتگوها میان دو رهبر چیزی نگفت.

رئیس اجرائیه افغانستان در مورد کنفرانس بین المللی تغیر اقلیم که در فرانسه برگذار میگردد نیزبه تفصیل صحبت کرد و اظهار امیدواری نمود که اشتراک کننده گان این نشست در مورد کاهش درجه حرارت زمین به یک نتیجه برسند.

آقای عبدالله گفت"با در نظر داشت گرمای زمین که سال ۲۰۱۴ ثبت شده از لحاظ درجه حرارت تصمیم این است که اقدمات صورت گیرد و کشور ها تعهد میکنند که درجه حرارت و گرمای زمین پاین بیاید".

عبدالله عبدالله در صحبت های خود در مورد تاثیرات منفی تغیرات اقلیم برافغانستان نیز اشاره کرد و گفت که اگرچه افغانستان منحیث کشور در حال انکشاف نظر به دلایل مختلف از کاروان پیشرفت عقب مانده است، اما فرصت های زیادی پیشروی مردم این کشور قرار دارد که باید از آن استفاده خوب شود.

عبدالله گفت " مسله مهم روش شهروندان است که آیا این روش را همه به حیث یک مشکل قبول میکنیم یا نمی کنیم در صورتیکه این را به حیث یک چالش یا مشکل جدی به بشریت قبول کنیم در آنصورت تغیر روش همه ایجاب میکند خوشبختانه علایم را میبنیم در محیط ما در کشور ما".

رئیس اجرائیه گفت زمینه استفاده از انرژی آفتابی برای همه مساعد نیست مگر باید از فرصت های که وجود دارد استفاده شود.
عبدالله عبدالله اظهار امیدواری نمود که استفاده از انرژی آفتابی را حکومت افغانستان در پروژه های انکشافی خود جا دهد.

عبدالله گفت " همه وزارت های دخیل در زمینه توجه داشته باشند در عین حال مردم ما متوجه مسولیت های شهروندی شان باشند از جمله مسله حفظ جنگلات است".

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان در ادامه سخنان اش به سفر ریس جمهور غنی که قرار است به سه کشور اروپایی ایتالیا،سویدن و جرمنی صورت گیرد، نیز اشاره نمود.

به گفته آقای عبدالله ریس جمهور افغانستان با سران کشور های یاد شده نشست های دوجانبه در مورد مسایل مربوط انجام خواهد داد.


ریس جمهور غنی شب گذشته در راًس یک هییت بلند پایه کابل را به قصد فرانسه ترک کرد

براساس خبرنامه ریاست جمهوری افغانستان قرار است ریس جمهور محمد اشرف غنی در کنار سخنرانی که در نشست تغیر اقلیم دارد با شماری از سران کشور ها نیز ملاقات نماید.

XS
SM
MD
LG