لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله : تلفات زلزله شب گذشته محدود است


دو ماه پیش هم یک زلزله‌ای به انداره ۷.۵ درجه ریشتر افغانستان را تکان داده بود که تلفات انسانی نیز همراه داشت
دو ماه پیش هم یک زلزله‌ای به انداره ۷.۵ درجه ریشتر افغانستان را تکان داده بود که تلفات انسانی نیز همراه داشت

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه می گوید که تعداد محدودی از باشندگان افغانستان در زلزله شب گذشته جراحات سطحی برداشته اند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان امروز در یک نشت اضطراری که برای ارزیابی خسارات وارده از زلزله شب گذشته با خبرنگاران صحبت میکرد، گفت که انانیکه در اثر زلزله مجروح شده اند جراحات شان سطحی است.

رئیس اجرائیه گفت "جلسه امروز ما که به ارتباط زلزله که رخ داد، که مرکزش ولایت بدخشان گفته شده و در اثر این زلزله یک مقدار خسارات مالی به مردم عاید شده و درعین زمان یک تعداد مجروحین هم داریم، که گزارش تفصیلی این را داشته باشیم و در این حال اقدامات که تا حال صورت گرفته وبعدآ صورت میگیرد سرش صحبت میکنیم".

تا اکنون امار دقیق از تلفات ناشی از این زلزله گزارش نه شده است، اما مقامات محلی ولایت ننگرهار می گویند که تعدادی از باشندگان این ولایت در شهر جلال اباد و در تعدادی از ولسوالی های این ولایت مجروح شده اند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که تنها در شهر در شهر جلال اباد ۱۳ تن به علت شکستن شیشه های منازل و هنگام بیرون شدن از منازل شان زخمی شده اند.

وی گفت زنان وکودکان نیز شامل مجروحین اند.

سخنگوی والی میگوید مجروحین بعد از تداوی به خانه هایشان برگشته اند.

او گفت در ولسوالی های ولایت ننگرهار نیز تعدادی از باشندگان در این زلزله زخمی شده اند، اما تا اکنون
امار دقیق ان را در دست ندارند.

دفتر جیولوژی آمریکا، مرکز این زلزله را در جنوب شرق شهر فیض اباد مرکز ولایت بدخشان در ۲۰۳ کیلو متری عمق زمین در کوه های هندوکش ثبت کرده است.

این زلزله شماری از شهر های پاکستان را نیز تکان داده است.

این دومین زلزله شدید در دوه ماه اخیر در افغانستان است، دو ماه پیش هم یک زلزله‌ای به انداره ۷.۵ درجه ریشتر افغانستان و کشورهای همسایه افغانستان را تکان داده بود که باعث تلفات انسانی و خسارات مالی به ساکنان مناظق زلزله زده شده بود.

XS
SM
MD
LG