لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز کار کمیسیون اصلاحات انتخاباتی در آینده نزدیک


فرمان تشکیل کمیسیون اصلاحات نظام انتخاباتی در ماه حمل صادر شد
فرمان تشکیل کمیسیون اصلاحات نظام انتخاباتی در ماه حمل صادر شد

سخنگوی رئیس اجرائیۀ حکومت وحدت ملی افغانستان گفت که کار کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی افغانستان به زودی آغاز خواهد شد.

جاوید فیصل گفت که قرار بود كار كميسيون اصلاح انتخاباتی هفتۀ گذشته آغاز شود اما به گفتۀ وی کار این کمیسیون به دلیل مشکلات تخنیکی به تعویق افتاد.

آقای فیصل در مورد چگونگی مشکل به میان آمده ابراز نظری نکرد، اما گفت که هر دو رهبر حکومت وحدت ملی برای برطرف کردن این مشکل کار می کنند.

جاوید فیصل افزود که اگر کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی کار خود را آغاز نکند تمام مراحل بعدی انتخابات با تاخیر روبرو می شود که به گفتۀ وی به سود افغانستان نخواهد بود.

در همین حال یک منبع حکومت افغانستان که نخواست نامش گرفته شود، به صدای امریکا گفت که رئیس جمهور محمد اشرف غنی به زودی رئیس کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی را معرفی خواهد کرد.

این مقام گفته است که کمیسیون یاد شده ۱۴ عضو داشته و به گفتۀ یک زن فعال جامعل مدنی نیز عضویت این کمیسیون را خواهد داشت.

کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی به اساس توافقنامه یی که میان رهبران حکومت وحدت ملی پیش از تشکیل این حکومت امضا شده بود،تشکیل می گردد.

رئیس جمهور کشور فرمان ایجاد کمیسیون اصلاحات انتخاباتی را در اوایل ماه حمل سال جاری صادر نمود و شکریه بارکزی را به حیث رئیس این کمیسیون تعین کرد. اما ریاست اجرائیه با این گزینش به شدت مخالفت کرد.

تاخیر در تشکیل و آغاز کار کمیسیون اصلاح نظام انتخابات سبب تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان نیز شده است. بر اساس قانون باید انتخابات پارلمانی افغانستان در ماه ثور برگزار می شد و پارلمان جدید کار خود را در اول سرطان آغاز می کرد.

XS
SM
MD
LG