لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان در دور نیمه نهایی چلنج کپ


با راه یابی تیم ملی به دور نیمه نهایی، یوسف کارگر نیز به میدان بر خواهد گشت
با راه یابی تیم ملی به دور نیمه نهایی، یوسف کارگر نیز به میدان بر خواهد گشت
پیروزی و یا هم تساوی تیم ملی افغانستان با لاووس می تواند افغان ها را به دور نیمه نهایی چلنج کپ آسیا راه دهد.

کارشناسان فوتبال می گویند که افغان ها هشتاد درصد جایگاه خود را در دور نیمه نهایی مشخص کرده اند.

حالا... این بیست درصد در کدام حالات می تواند مانع حضور تیم ملی فوتبال افغانستان به دور نیمه نهایی شود. بیست درصد که بیشتر به اگر ها مرتبط می شود.

ملی پوشان افغان، پس از پیروزی در برابر ترکمنستان و تساوی با فلیپین در صدر جدول گروه ب، رقابت های چلنج کپ قرار دارند.

در این گروه، فلیپین با چهار امتیاز در جایگاه دوم و ترکمنستان با تنها پیروزی که در برابر لاووس به دست آورد، در ردیف سوم جا گرفته است.

نخستین اگر زمانی جامعۀ عمل می پوشد که مربی تیم ملی فوتبال افغانستان، رویارویی روز شنبه با لاووس را دست کم بگیرد.

هرچند لاووس دیگر راهی به دور نیمه نهایی ندارد اما باآنهم فکر نمی شود که رقابت با افغانستان را ساده گرفته و نهایت تلاش خود را به خاطر کسب پیروزی انجام ندهد.

تیم لاووس در رقابت های مقدماتی راه یابی به چلنج کپ آسیا، با افغانستان مساوی کرد و در آن رقابت افغانستان را با مشکل رو به رو ساخت.

اگر دوم اینکه افغانستان برای کسب کم از کم نتیجۀ تساوی به میدان برود. در آن صورت این احتمال وجود دارد که لاووس برای حفظ اعتبار فوتبال آن کشور، در برابر افغانستان پیروز شود.

کارشناسان عرصۀ فوتبال، با در نظر داشت دو رقابت پسین ملی پوشان افغان به این باور رسیده اند که نکات مثبت و قوی تیم ملی فوتبال افغانستان در مقایسه با لاووس خیلی زیاد است و امکان اینکه افغانستان رقابت روز شنبه در برابر لاووس را ببازد بسیار کم به نظر می رسد.

پس از صعود تیم فوتبال افغانستان به دور نیمه نهایی، یوسف کارگر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان نیز خواهد توانست به تیم برگشته و مسؤولیت تیمش را بر عهده گیرد.

رقابت سرنوشت ساز

آنچه در این گروه دیدنی است، رقابت میان تیم های ترکمنستان و فلیپین می باشد. رقابت این دو تیم حیثیت مرگ و زندگی را برای سرنوشت دو تیم دارد.

ترکمنستان برای رفتن به دور بعدی باید فلیپین را شکست دهد. اما فلیپین همانند افغانستان در کنار پیروزی؛ با نتیجۀ تساوی و کسب پنج امتیاز؛ می تواند راهی دور نیمه نهایی جام شود.

از سوی دیگر، دو بازیکن کلیدی ترکمنستان در جریان رقابت با افغانستان کارت سرخ گرفت و اجازۀ حضور در رقابت با فلیپین را از دست داد.

فلیپین می تواند از این فرصت نهایت استفاده را ببرد و با پیروزی در برابر ترکمنستان – که دروازه بان مسلکی خود را در اختیار ندارد - و کسب هفت امتیاز، به دور بعدی راه یابد.

مگر ... اگر بخت با افغان ها یاری نکند و نتوانند در رقابت با لاووس برنده شوند، پیروزی احتمالی ترکمنستان در برابر فلیپین – که از لحاظ تکتیک فوتبال کمتر ممکن به نظر می رسد – همان بیست در صد احتمال راه نیافتن تیم ملی فوتبال افغانستان را به دور نیمه نهایی حتمی می سازد.

گذشته از این اگر ها ... تجارب نشان داده است که تیم ها در همچو مواقع، تلاش خواهند کرد جایگاه خود را در صدر جدول گروهی حفظ کنند. پیروزی افغانستان در برابر لاووس این فرصت را به ملی پوشان افغان می دهد تا با هفت امتیاز صدرنشین جدول شده و در دور نیمه نهایی به مصاف مالدیف بروند.

راه یابی تیم ملی فوتبال افغانستان به دور نیمه نهایی و بالاتر از آن، برای ملی پوشان پیشین افغانستان همانند یوسف کارگر، تحقق خواب تلقی می شود که خود زمانی خواهان بازی در همچو میادین معتبر فوتبال بود.

رقابت با تیم دوم گروه الف، فرصت خوبی برای راه یابی به دور نهایی یا قهرمانی چلنج کپ آسیا خواهد بود.

رقابت همزمان میان تیم های گروه ب، روز شنبه در شهر ادو مالدیف برگزار خواهد شد. دور نیمه نهایی این جام قرار است به تاریخ ۲۷ می برگزار شود.
XS
SM
MD
LG