لینک های دسترسی

Breaking News

اعلام حالت اضطرار در شهر شارلت امریکا


معترضان شاهراه بزرگی را به روی ترافیک مسدود کرده اند که کارولینای شمالی را با دیگر ایالت ها وصل می کند
معترضان شاهراه بزرگی را به روی ترافیک مسدود کرده اند که کارولینای شمالی را با دیگر ایالت ها وصل می کند

گارد ملی و پولیس شاهراه برای جلوگیری از دامنه اعتراضات در شهر شارلیت نیز مستقر شده اند

با گسترش اعتراضات به خاطر کشته شدن یک مرد سیاهپوست توسط پولیس در شهر شارلیت ایالت کارولینای شمالی ایالات متحده، مقامات ایالتی در این شهر حالت اضطراری را اعلام کرده اند.

از سوی هم معترضان خشمگین برای دومین شبانه روز متوالی با پولیس درگیر اند. در دومین شب خشونت ها، گارد ملی و پولیس شاهراه برای جلوگیری از دامنه اعتراضات در شهر شارلیت نیز مستقر شده اند.

معترضان شاهراه بزرگی را به روی ترافیک مسدود کرده اند که کارولینای شمالی را با دیگر ایالت ها وصل می کند.

اعتراضات مردم زمانی آغاز شد که کیت لامونت سکات، مرد 43 ساله سیاه پوست، در اثر تیراندازی پولیس جان باخت. پولیس شارلیت می گوید که آقای سکات بعد از آن هدف تیراندازی ماموران قرار گرفت که مکررا به او گفته شد سلاح دستی اش را به زمین بیاندازد.

اما اعضای خانواده مرد کشته شده می گویند که او کتابی در دست داشته نه سلاح.

خواهر کیت لامونت سکات مرد کشته شده به خبرنگاران گفته است که مامورین پولیس نخست به "برادر اش فرمان دادند که "دست ها بالا" و خودشان پس از نعره کردن اینکه او سلاح دارد، شلیک کردند."

اما رئیس پولیس شارلت در برابر رسانه ها چنین مدعی شده است که "افسر پولیس به صدای بلند، واضح و شفاهی دستور انداختن سلاح به زمین را داده و پس از احساس خطر شلیک کرده است."

اما معترضان از پولیس می خواهند که تصاویر ضبط شده را به نشر بسپارند.

در یک حادثۀ دیگر در اثر تیراندازی یک پولیس سفید پوست یک فرد غیر مسلح در شهر تسلا واقع در ایالت اوکلاهاما نیز کشته شده است. این شخص هنگامیکه می خواست به جانب موتر خود برود، هدف قرار گرفت.

تصاویر ویدیویی که از سوی پولیس به نشر رسیده نشان می دهد که این مرد دستان خود را به نشانه ای تسلیمی به پولیس بالا گرفته است.

در تازه ترین واکنش ها، رئیس جمهور اوباما از طریق تیلفون با شاروال شهر شارلیت و شهر تسلا تماس گرفته و روی تحولات اخیر با آنان صحبت کرده و خواستار تحقیقات گسترده در این رابطه شده است.

حادثات از این نوع در ایالات متحده سابقه دارد و روزنامۀ واشنگتن پست گزارش داده است که تنها از آغاز سال روان میلادی تا کنون ۷۰۶ نفر در پی تیراندازی نیروهای پولیس در امریکا کشته شده اند که ۱۷۳ تن آنان سیاهپوست بوده اند.

XS
SM
MD
LG