لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش تجاوز جنسی بر کودکان در شمال افغانستان


عکس از کودک هفت سالۀ که پس از تجاوز جنسی بر وی در سال ۲۰۰۷ زیر درمان روانی در کابل قرار گرفت
عکس از کودک هفت سالۀ که پس از تجاوز جنسی بر وی در سال ۲۰۰۷ زیر درمان روانی در کابل قرار گرفت

در تازه ترین مورد خشونت های جنسی در شمال افغانستان روبینا یک کودک پنج ساله در ولسوالی شولگره ولایت بلخ از سوی یک جوان ۱۹ ساله مورد تجاوز جنسی قرار گرفت .

خانوادۀ این کودک که از وقوع این رویداد سخت متاثر شده است، از حکومت می خواهد تا عامل این قضیه را هر چه زودتر به اشد مجازات یعنی مرگ محکوم کند.

محمد جواد پدر این کودکقربانی تجاوز جنسی هشدار می دهد که اگر به خواست وی لبیک گفته نشود و رسیدگی جدی به این قضیه صورت نگیرد، وی تمام اولاد های خود را به دست خود خواهد کشت.

محمد جواد گفت " از والی صاحب ولایت بلخ و از آقای رئیس جمهور اشرف غنی احمدزی تقاضای ما همین است که فقط مجرمین را اعدام کنند، اعدام نکند این وطن به ما مردم حرام است."

مسؤولین محلی در ولسوالی شولگره ولایت بلخ می گویند که پولیس عامل قضیه را بازداشت کرده و این قضیه به مراجع عدلی و قضایی راجع شده است.

بر اساس آمار کمیسیون مستقل حقوق بشر در شمال افغانستان تنها در هشت ماه گذشتۀ سال روان، ۱۳ مورد تجاوز جنسی بر کودکان و زنان در شمال افغانستان ثبت شده است.

قاضی سید محمد سامع، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر در شمال افغانستان ضمن نکوهش رویداد اخیر تجاوز جنسی از افزایش ۳۰ در صدی خشونت علیه زنان و کودکان در شمال کشور ابراز نگرانی می کند.

آقای سامع می گوید که در هشت ماه نخست سال گذشته ۵۰۷ مورد خشونت در شمال افغانستان ثبت شده بود، اما به گفتۀ وی در هشت ماه گذشتۀ سال روان آمار خشونت ها در شمال به ۶۶۰ مورد رسیده است.

چندی پیش نیز یک کودک سه ساله در ولسوالی رستاق ولایت تخار هنگام بازی با همسالانش از سوی یک مرد جوان آن محله مورد تجاوز قرار گرفت.

مسؤولین فقر و مشکلات گستردۀ اقتصادی، بی سوادی و ناآگاهی از حقوق زنان و کودکان را از عوامل عمدۀ خشونت علیه زنان و خشونت های جنسی علیه کودکان عنوان می کنند.

XS
SM
MD
LG