لینک های دسترسی

Breaking News

هو جنتاو: 'کمک های مخلصانه' را به افغانستان ادامه می دهیم


رئیس جمهور چین امروز جمعه، تعهد "کمک های بی غرض" را به افغانستان کرد. این در حالیست که رهبران افغانستان و چین بر ارتقای سطح تجارت، کمک، سرمایه گذاری و روابط امنیتی بین دو کشور به موافقه رسیدند.

هوجینتاو رئیس جمهور چین در دیدارش با رئیس جمهور کرزی در کاخ پارلمان چین در بجینگ گفت، کشورش به عرضۀ کمک به افغانستان، در حالی که این کشور به "یک مرحلۀ بسیار مهم انتقالی" داخل میگردد، ادامه خواهد داد.

وی افزود "در حال حاضر ،افغانستان پا به مرحلۀ انتقالی خیلی ها مهم نهاده است. چین یک همسایۀ قابل اعتماد و دوست افغانستان است. چین هم در حال و هم در آینده، به مشئ توسعۀ روابط دوستانه با افغانستان، همچنان مستحکم باقی خواهد ماند و به عرضۀ کمک های مخلصانه به جانب افغانستان، دوام خواهد داد."

چین به دنبال خروج نیرو های امریکایی و دیگر قوای بین المللی از افغانستان در ختم سال 2014، در صدد ایفای نقش بزرگتر درین کشور می باشد.

رؤسای جمهور چین و افغانستان توافقنامۀ مشارکت ستراتیژیک را امضأ کردند که بر اساس آن، چین به سرمایه گذاری بیشتر در افغانستان ترغیب شده، با افغانستان در ساختار زیربناها کمک خواهد کرد، به محصلان افغان بورسیه های تحصیلی خواهد داد و در سال روان بیست و چهار میلیون دالر کمک خواهد کرد.

در اعلامیۀ مشترکی که رؤسای جمهور دو کشور پس ازین دیدار منتشر ساختند، هردو جانب دهشت افگنی، افراطگرایی، جدایی طلبی و جرایم سازمان یافته را نکوهش نمودند.

XS
SM
MD
LG