لینک های دسترسی

Breaking News

فعالیت زنان در چین برای رشد موسسات غیردولتی


حکومت چین وضع کار را برای موسسات غیر دولتی داخلی و خارجی را مشکلتر ساخته است.

کانفرانس بین المللی زنان کې در بیجینگ دایر میگردد، تاکید دارد که توانمند ساختن اقتصادی زنان یک امر حیاتی است.

ولی جلسه بین المللی زنان که در بیجینگ دایر میگردد، برنامه یی موسوم به " ان جی اوز لید" را براه انداخته و میگوید موسسات غیر دولتی برای توانمند ساختن اقتصادی زنان یک امر حیاتی است.

خانم های تجار پیشه و زنان بلند رتبه دیگر از سراسر جهان به یرین نتی ویدید، ریس موسسه جهانی زنان که جهت تربیه رهبران موسسات غیر دولتی برنامه جدیدی را براه انداخته است، عمیقا گوش فرا دادند.

او میگوید، موسسات غیر دولتی برای توانمند ساختن اقتصادی زنان در همه جا حیاتی است، به شمول چین که میزبان مراسم ۲۰ مین سالگرد تاسیس این موسسه میباشد.

ولی طی ماه های اخیر چین قیوداتی را بر موسسات غیر دولتی خارجی و داخلی وضع نموده است. چین همچنان متهم به آزار و اذیت اکثر رهبران موسسات غیر دولتی است، به شمول وان یان های، یک تن از فعالین سرشناس در امور مرض ایدز که در شروع ماه جاری له ایالات متحده پناه برد.

ناظرین و منتقدین میگویند بیجینگ هراس نفوذ موسسات ملکی را دارد که موسسات غیر دولتی از آنها نمایندگی میکند و چین در حال سرکوبی شان است.

نتی ویداد میگوید او نگران این مسایل است و امید وار است چین تصمیم خود را در قسمت به گفته او سکتور نهایت مهم جامعه، تغییر دهد.

موسساعت غیر دولتی وسایل مهم انجام کار های دولتی اند که سکتور خصوصی نمی توانند آن را انجام دهند. برای این موسسات ضرور است که بدون محدودیت کار کنند. بناعا امید وار هستم که قوانین جدید تجدید گردد.

قوانین که کمک های خارجی را به موسسات غیر دولتی داخلی مقید میسازد، در ماه مرچ نافذ شد و اکثر موسسات چینایی میگویند آنها از نگاه اقتصادی نهایت محدود شده اند که در نتیجه میلیون نفر از ان متاثر خواهند شد. آنها میگویند قوانین طوری دیزاین شده اند که یقینا اختلالی را ایجاد خواهند کرد.

وزارت تعلیم و تربیه از یونیورستی ها در ماه فبروی خواست تا روابط خود را با بخش هانک کانگ موسسه خیریه اکسفم که مقر آن در برتانیه است، قطع سازند و با آن برنامه چهار ساله تعلیماتی را برای تربیه فارغین چینایی ها در امور کار های اجتماعی، پایان دهند.

علاوه بر آن، عبادت گاه های بودایی ها، مساجد و کلیسا ها باید متحمل شدید تفتیش گردند - به امید اینکه از طرف حکومت اجازه دریافت اعانه خارجی مبلغ ۱۵۰ هزار و بیشتر از آن را بدست آورند.

XS
SM
MD
LG