لینک های دسترسی

Breaking News

کلنتن از شوهرش و یک ستارۀ موسیقی خواستار کمک شد


هلری کلنتن، نامزد پیشتاز حزب دموکرات ایالات متحده برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با از سرگیری مبارزات انتخاباتی اش تقاضایش را برای حمایت از وی در انتخابات میان دوره یی مطرح کرد - انتخابات میان دروه یی چند ماه بعد در ایالت آیوا برگزار می گردد.

خانم کلنتن گفت "آیا تمام شما برای من دراول فبروری گرد هم می آیید؟ خوب در این صورت، روز دیگر دست بکار شوید تا مطمئن شویم که آیوا در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ از آن دموکراتها شود."

خانم کلنتن به تازه گی از جلسه استجوابیه هفته گذشته در مورد حمله مرگبار بنغازی لیبیا توسط قانونگذاران فارغ شده و به آیوا رفت.

آن جلسه سخت برای کلنتن یک فرصت مفید برای کمپاین او دانسته شد. درحالیکه به گفته برخی از تحلیلگران جمهوری خواه می خواستند تا او را با استفاده ازین موقع در انظار مقصر جلوه دهند.

هلری کلنتن گفت "من ازین نوع قدرت نمایی که یک زن در موقف به صفت همسر رئیس جمهور داشته است خسته شده ام. من از شما می خواهم که مرا درین راستا کمک نمایید. ببیند، ما می خندیم. این یک موضوع جدی است. من ترجیح میدهم تا نسبت به هرکشور دیگر از موقف امریکا به آینده در جهان بنگرم. مگر اینکار مربوط به این است که ما تا کدام اندازه جدی هستیم، رشد کنیم و سیاست را جدی بگیریم و کوشش نکنیم تا همدیگر را کم بزنیم و شروع کنیم تا همدیگر را تقویت کنیم."

تصویر وسط - کیتی پیری، آواز خوان مشهور امریکا درحال تشویق کاندید دموکرات ها در گردهمایی آیوا در جایگاه حاضر می شود.
تصویر وسط - کیتی پیری، آواز خوان مشهور امریکا درحال تشویق کاندید دموکرات ها در گردهمایی آیوا در جایگاه حاضر می شود.

​کیتی پیری، آواز خوان مشهور امریکا می گوید "من در کنار هلری می ایستم و با او در راه پیمایی اش شرکت می ورزم. من نسبت به آینده و تصویر او از آن معتقدم. من به سیاست او یقین دارم. من به حقوق و پرداخت مساوی زن و مرد معتقدم."

در حال حاضر، کلنتن در نظرسنجی ها مقام نخست را دارا بوده و رقیب نزدیک به او برنی ساندرز می باشد. کاندید سومی مارتین اومالی والی اسبق ماریلند است که می خواهد تا به طرفدارانش بیفزاید.

درعین حال، برنی ساندرز تفاوت هایش را با هلری کلنتن روی موضوعات مهم برای لیبرال ها شنبه برجسته تر ساخت. و خودرا به حیث یک شخص مترقی در برابر هزاران دموکرات در آیوا که ممکن تعیین کننده کاندید پیشتاز گردد، جلوه داد.

ساندرز سناتور ایالت ورمانت و کاندید مستقل بدون ذکر نامی از خانم کلنتن در یک ضیافت جمع آوری اعانه از او انتقاد کرد که او از شراکت آن سوی اوقیانوس آرام و پایپ لاین کیستون و همچنان جنگ عراق و کمک در تصویب قانون ازدواج در زمان اداره شوهرش، طرفداری کرده بود.

او گفت منحیث رئیس جمهور آینده او خواهد کوشید تا به اساس پرنسیپ حکومت کند نه به اساس اعداد و شمارش. این گفتار او از جانب مخاطبین او مورد استقبال قرار گرفت.

کلنتن به عوض پاسخ دادن به ساندرز ترجیح داد تا به مقابله دانلد ترمپ برخیزد که می گوید می خواهد امریکا را یکبار دیگر بزرگ بسازد. او گفت ایالات متحده همین حالا نیز بزرگ است بهتر است این کشور را عادلانه و خوب ترساخت.

XS
SM
MD
LG