لینک های دسترسی

Breaking News

تأثیر ناگوار پخش ایمیل ها بر کمپاین هیلری کلنتن


براساس نظرسنجي ها خانم کلنتن از ماه می بدینسو حدود ٢٠ در صد حمایت رای دهندگان دموکرات را از دست داده است
براساس نظرسنجي ها خانم کلنتن از ماه می بدینسو حدود ٢٠ در صد حمایت رای دهندگان دموکرات را از دست داده است

وزارت خارجۀ ایالات متحده یک دستۀ تازۀ از ایمیل های رسمی هیلری کلنتن را که حدود هفت هزار صفحه می باشد، پخش کرده است.

خانم کلنتن در جریان تصدی وزارت خارجه، این نامه ها را از حساب شخصی خود فرستاده است.

هیلری کلنتن که یک نامزد پیشتاز حزب دموکرات در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال آینده می باشد، با عمیق تر شدن بحث ها در مورد نامه هایش، در حال از دست دادن محبوبیت اش است.

نظرسنجي های اخیر نشان می دهد که خانم کلنتن از ماه می بدینسو حدود ٢٠ در صد حمایت رای دهندگان دموکرات را از دست داده است و فاصله با رقیبش، سناتور برنی سندرز، در حال کم شدن است.

آقای سندرز در ایالت ایوا با تفاوت هفت فیصد بعد از خانم کلنتن قرار دارد در حالی که در ایالت نیوهمشر جلوتر از او می باشد. ایالت های ایوا و نیوهمشر از جمع ایالت های حیاتی در انتخابات مقدماتی دانسته می شود.

تحلیلگران کاهش محبوبیت خانم کلنتن را مربوط به نشر نامه های رسمی که از حساب شخصی اش ارسال شده است، می دانند. از جمع پیام های که به روز دوشنبه پخش شده است، حدود ١٥٠ نامۀ آن به درجۀ محرم ارتقا داده شده است.

وزارت خارجۀ ایالات متحده می گوید که هیچ یک از این نامه ها در زمان ارسال آن محرم مشخص نه شده بود.

واکنش هیلری کلنتن

خانم کلنتن می گوید که او در زمان ارسال این نامه ها مقررات وضع شده را رعایت می کرد.

هیلری کلنتن وزیر خارجۀ سابق ایالات متحده همچنان گفته است که او "نه موضوعات محرم را ارسال و نه هم دریافت کرده است."

به باور تحلیلگران اگر خانم کلنتن درست هم باشد اما باز هم او نه توانسته است که مباحثات روی این موضوع را به درستی مدیریت کند.

ستوارت راتنبرگ تحلیلگر سیاسی در واشنگتن می گوید که "خانم کلنتن فطرتاً یک مبارز انتخاباتی نیست و طوری به مبارزات می پردازد که گویا از قبل آن را برنامه ریزی کرده باشد."

آقای راتنبرگ همچنان اضافه نمود "باوجود آن که خانم کلنتن در مورد مساوات، برابری و حداقل عاید، چیزهای درست می گوید و زبان خوبی دارد، اما میان رای دهندگان امریکایی کشش و جذابیت لازم را ندارد."

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری حدود یک سال وقت باقی مانده است و تحلیلگران می گویند که خانم کلنتن می تواند با استفاده از این فرصت حمایت رای دهندگان امریکای را دوباره بدست آورد.

XS
SM
MD
LG