لینک های دسترسی

Breaking News

بیانیۀ کلنتن به مناسبت سالروز استقلال افغانستان


هلری کلنتن، وزیرخارجه ایالات متحده با صدور بیانیه یی به نمایندگی از براک اوباما، رئیس جمهور و همچنین مردم ایالات متحده نود و یکمین سالگرد استقلال افغانستان را به مردم آن کشور تبریک و تهنیت گفته است.

خانم کلنتن گفته است این فرصتی است تا "آزادی کشورتان را که بیشتر از نه دهه قبل حاصل نمودید، جشن بگیرید." مناسبتی که در تاریخ طویل کشور شما، یکی از پر افتخار ترین لحظات میباشد.

وزیر خارجه ایالات متحده گفت این همچنان فرصتی برای نگاه به آینده است، آیندۀ که تمام مردم افغانستان در شراکت و همکاری با اتباع بسیاری از کشور های دیگر، سرسختانه تلاش می ورزند تا یکجا با هم با دیدگاهی مشترک، آیندۀ امن، با ثبات و شگوفان را برای افغانستان فراهم آورند.

هلری کلنتن در بیانیه خویش گفت "ماه قبل، من افتخار داشتم در پنجمین دیدار خودم از افغانستان در طول زندگی و دومین دیدار در دوره خدمت به حیث وزیر امور خارجه ایالات متحده دیدن نمایم."

او گفت هر زمانیکه من به آن کشور برگشته ام، گرمی مردم افغانستان و مقاومتی را بخاطر می آورم که آنها در مقابل آزمون های عظیم، نشان میدهند.

خانم کلنتن گفت "من بچشم خود پیشرفت هایی را که کسب نموده اید، مشاهده نموده ام، و ما افتخار میکنیم که قدم بقدم، در راستای ترویج صلح، و بذل ترقی و پیشرفت، از شما حمایت می نمائیم."

خانم کلنتن در بیانیه خویش به مناسبت نود و یکمین سالگرد استقلال افغانستان گفته است مردم ایالات متحده در آیندۀ افغان ها سهم دارند، بنابراین امریکایی ها افتخار دارند که در تجلیل از گذشتۀ مردم افغانستان شرکت نمایند. ولی از همه مهمتر، در حالیکه آرزوی برگذاری یکروز پر سرور و امن را در "روز استقلال برایتان تمنا می کنیم، حمایت قوی، شراکت و دوستی کشور خود را در سال هایکه در پیش است بشما ابراز میکنم."

(برای دیدن بیانیۀ خانم کلنتن به پنجرۀ ذیل فشار دهید)

XS
SM
MD
LG