لینک های دسترسی

Breaking News

زلمی رسول: امریکا بزرگترین و مهمترین متحد ما است


وزرای خارجه افغانستان و ایالات متحده امریکا اولین نشست دوجانبه شان در باره پیشرفتهای توافقنامه همکاریهای ستراتیژیک میان دو کشور را، آغاز کردند.

هلری کلنتن، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا امروز(چهارشنبه) گفت که بعد از امضای توافقنامه همکاریهای ستراتیژیک توسط روسای جمهور افغانستان و امریکا در ماه می امسال، هم پیشرفتها و هم عقب گردهای وجود داشته است.

خانم کلنتن گفت: "با وجود چالش ها ایالات متحده امریکا به مردم افغانستان متعهد است. ما پیشرفت های داشته ایم که اکثرا از آن چشم پوشی می گردد."

آینده همکاریها میان افغانستان و امریکا، عاری از مشکلات نخواهد بود. اما وزیر خارجه امریکا میگوید، کشورش در افغانستان با دادن قربانیها اساس یک تعهد خلل ناپذیر و بلند مدت را گذاشته است.

خانم کلنتن افزود: "با وجودیکه نقش ما در افغانستان تغییر می کند، همکاری و مشارکت ادامه خواهد یافت."

زلمی رسول، وزیر خارجه افغانستان، هم از انکشافات در کشورش صحبت کرد. او گفت در حالیکه افغانها مسوولیت امنیتی و دفاعی کشورشانرا عهده دار میشوند، حمایت و همکاریهای امریکا برای افغانستان نهایت اهمیت دارد.

وزیر خارجه افغانستان گفت: "ما بر کمک دومدار و قابل توجه بزرگترین و مهمترین متحد خود، ایالات متحده امریکا، حساب می کنیم، و تمام اولویت ها را با توجه خاص تعقیب خواهیم کرد."

وزرای خارجه افغانستان و امریکا از تعیین سفیر افغانستان مقیم واشنگتن و معاون نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان، برای آغاز و پیشبرد مذاکرات در مورد توافقنامه همکاریهای امنیتی دو کشور خبر دادند.

بر اساس این توافقنامه، چگونگی حضور نظامیان امریکایی در افغانستان بعد از سال 2014 تثبیت خواهد شد.
  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG