لینک های دسترسی

Breaking News

بازدید وزیر خارجه ایالات متحده از پاکستان


بازدید وزیر خارجه ایالات متحده از پاکستان
بازدید وزیر خارجه ایالات متحده از پاکستان

پاکستان و افغانستان بروز یکشنبه یک قرارداد تاریخی تجارتی را که شدیداً از طرف ایالات متحده روی آن تاکید شد، به امضا رسانیدند.

هلری کلنتن، وزیر امور خارجه ایالات متحده برای انجام یک سفر دوروزه که هدف آن افزایش همکاری ها میان پاکستان و افغانستان برای پیروزی در جنگ علیه القاعده و شورشیان طالبان میباشد، در پاکستان است .

خانم کلنتن بعد از مواصلتش روز یکشنبه، ناظر امضای قرارداد تجارتی بین وزرای تجارت افغانستان و پاکستان بود.

ریچارد هالبروک، نماینده خاص ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان، این قرارداد را نمونه برجستۀ از همکاری بین این دو کشور خواند که به گفته هالبروک، هدف حکومت اوباما از همان آغاز بود.

این قرارداد که سالها روی آن کار صورت گرفت، انتقال امتعه تجارتی را بین دو کشور آسان تر خواهد ساخت. قرارداد باید مورد تائید پارلمان افغانستان قرار گیرد.

بروز دوشنبه، خانم کلنتن با مقامات ارشد نظامی و رهبران ملی پاکستان ملاقات خواهد کرد. توقع میرود او برنامه های انکشافی تازه را برای پاکستان اعلام نماید.

برنامه کمک ۷.۵ میلیارد دالر که سال گذشته توسط کانگرس ایالات متحده به تصویب رسید، کمک های غیر نظامی به این کشور را طی ۵ سال دیگر، سه چند میسازد.

کلنتن بعد ازسفر به پاکستان، بروز سه شنبه عازم کابل خواهد شد تا در کنفرانس کشور های اعانۀ دهنده بین المللی در کابل شرکت نماید.

مقامات امریکایی امید وارند که این کنفرانس بتواند پلان حکومت افغانستان در رابطه با بهتر ساختن خدمات حکومت و حکومت داری خوب و ثبات در این کشور جنگ زده را مطرح سازد.

در کنفرانس کابل نمایندگانی از ۷۰ کشور اشتراک خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG