لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال تهاجمات لفظی در مناظره کلنتن و ترمپ


قرار است که هیلری کلنتن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، و دونالد ترمپ، رقیب وی از حزب جمهوری خواه، یکشنبه شب به وقت امریکا، در برابر هم به مناظره بپردازند.

به طور گسترده اعتقاد بر این است که خانم کلنتن در مناظره اول، در مقابل رقیب اش، برنده شده است. در عین حال، آقای ترمپ مصروف این بوده تا به نگرانی های رای دهندگان از اقشار مختلف پاسخ دهد از جمله عدم پرداخت مالیات فدرال برای چندین سال متواتر.

اما همۀ این مسایل روز جمعه زمانی در حاشیه قرار گرفت که یک نوار ویدیو آقای ترمپ که یازده سال قبل ثبت شده بود، به نشر رسید که در آن آقای ترمپ در برابر خانم ها از الفاظ زشت و ناپسند کار می گیرد.

در عین حال، خانم کلنتن نیز احتمالاً به تبصره های پاسخ بدهد که توسط ویکی لیکس به نشر رسانده است. در اسناد نشر شده توسط ویکی لیکس خانم کلنتن در یک موضوع مشخص در میان مردم یک موقف دارد و در بحث خصوصی در عین موضوع، موقف مخالف آنرا دارد به شمول مسایل تجارتی و برخورد آن با وال استریت یا بازار مالی در ایالت متحده.

نظر سنجی های که تا حال صورت گرفته، نشان می دهد که شماری زیاد مردم امریکا، صداقت خانم کلنتن را مورد سوال قرار می دهند.

حال در مناظره دوم خانم کلنتن فرصت دارد تا نشان دهد که او چهرۀ ریاست جمهوری را دارد، چیزی که رقیب اش همواره گفته است که چنین چهره یی را ندارد.

در مناظره پیشرو، مردم انتظار دارد بیبیند که کلنتن در مقابل اظهارات رکیک ترمپ در مورد زنان چی می گوید و پاسخ اش در مسایل مالی چگونه است.

در عین حال، ترمپ نیز فرصت دارد تا به نگرانی های حزب اش در مورد خود، برخورد و توانایی اش برای پست ریاست جمهوری پاسخ بدهد.

در مناظره یکشنبه شب، انتظار می رود که ترمپ موقف تهاجمی در مقابل کلنتن بگیرد و موضوع استیضاح بیل کلنتن، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده و شوهر خانم کلنتن، را مطرح کند.

در مناظره اول که حدود دو هفته قبل برگزار شد، کلنتن موضوع عدم پرداخت مالیات ترمپ را مطرح کرد و گفت رقیب اش ممکن معلومات در مورد پرداخت مالیات خود را پنهان کند.

بسیاری از محافظه کاران نه تنها از مناظرۀ اول ترمپ دلسرد شده اند، بلکه آنان از تبصره های که ترمپ در روز های بعدی در صفحۀ تویتر خود در مورد الیشا ماچادو، ملکۀ زیبایی جهان،نشر کرده نیز دلسرد شده اند.

مناظره سومی میان دو رقیب جمهوری خواه و دموکرات به تاریخ نزدهم ماه اکتوبر در شهر لاس ویگاس، ایالت نوادا، برگزار خواهد شد.

گزارش: صدای امریکا

برگردان: خالد مفتون

XS
SM
MD
LG