لینک های دسترسی

Breaking News

قانونگذاران امریکا - نگرانی در مورد خروج عساکر امریکایی از افغانستان


قانونگذاران امریکا - نگرانی در مورد خروج عساکر امریکایی از افغانستان
قانونگذاران امریکا - نگرانی در مورد خروج عساکر امریکایی از افغانستان

قانونگذاران ارشد ایالات متحده در مورد طرح رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر خروج عساکر امریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرده اند.

قانونگذاران ارشد ایالات متحده روز یکشنبه در مورد طرح براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده تا روند خروج عساکر امریکایی را در ماه جولای سال آینده آغاز نماید، ابراز نگرانی کرده اند.

جان مککین، سناتور ارشد جمهوری خواه از ایالت اریزونا و جوزف لیبرمن، سناتو مستقل حین بازدید از افغانستان در برنامه های تلویزیونی ظاهر شده و نگرانی خویش را در مورد تاریخ خروج قوای نظامی از آن کشور ابراز نمودند.

مککین به تلویزیون ای بی سی گفت او از پیامی نگران است که اعلام تاریخ مشخص میفرستد.

"بیشتر در مورد برداشت دوستان و دشمنان و همچنان مردم افغانستان در مورد عمق تعهد ما نگران ام. تعهد ما باید قسمی باشد که "برنده شده افغانستان را ترک خواهیم کرد."

مککین گفت ایالات متحده نباید افغانستان را تا زمانی ترک کند که کشور قادر به نگهداشت حکومت قوی نباشد.

"خودم علاقمند تاریخ خروج هستم، ولی نه قبل از کامیابی، البته بعد از آن که موفق شدیم. و این تفاوت قابل ملاحظۀ میباشد."

سناتور جوزف لیبرمن که با مککین به افغانستان سفر نموده، نیز با او موافقه کرد. او به تلویزیون فاکس گفت که تعین تاریخ مشخص به مردم افغانستان، شورشیان طالب، و کشور های همسایه پیامی را میفرستد که ایالات متحده بدون اعتنا به وضع امنیتی، افغانستان را ترک خواهد گفت.

"ایالات متحده علایق حیاتی ملی در جنگ افغانستان دارد، و ما باید برنده شویم. بناً، ما نباید زمان مشخصی را برای آن تعین نمایم."

لیندسی گراهم، سناتور جمهوری خواه گفت تاریخ آغاز روند خروج عساکر امریکایی از افغانستان توسط رئیس جمهور اوباما باعث ایجاد سردرگمی شده است.

"این سردرگمی مایه رنج شده است. دوستان ما را رنجور ساخته و دشمنان ما را جرأت داده است. ما باید آنرا درست ساخته و واضح نمایم. ترک افغانستان به مصابۀ مصونیت ایالات متحده میباشد."

آنانیکه طرفدار تعین تاریخ مشخص اند، میگوید چنین کاری بخاطری مهم است که رهبران افغان را وادار میسازد تا مسئولیت امنیتی کشور را به عهده گیرند. تحلیلگران میگویند فساد اداری در داخل حکومت افغانستان و تجارت مواد مخدر تلاش های تحکیم ثبات را در آن کشور بطی میسازد.

جنرال دیوید پتریئس، که قوماندانی ۱۴۰ هزار عسکر ناتو در افغانستان را بروز یکشنبه به عهده گرفت، ازین ضرب العجل حمایت مینماید.

طی استماعیۀ به اعضای کمیتۀ خدمات نظامی مجلس سنای ایالات متحده، جنرال پتریئس تأکید ورزید که جولای ۲۰۱۱ تاریخ مشخص خروج عساکر نبوده، بلکه زمانی است که روند خروج عساکر آغاز میگردد.

این جنرال امریکایی گفت ایالات متحده تعهد طویل مدتی در افغانستان دارد، و خروج عساکر امریکایی وابسته به وضع امنیتی در آن کشور میباشد.

بیش از ۱۰۰ عسکر ناتو در ماه جون در افغانستان هلاک گردید. و این درحالی صورت میگرد که قوای افغان و ناتو عملیات نظامی را علیه طالبان در جنوب آن کشور شدت بخشیده اند.

XS
SM
MD
LG