لینک های دسترسی

Breaking News

کانگرس امریکا بحران مهاجرت را حل نکرده تعطیل شد


کانگرس ایالات متحده تعطیلات پنج هفته ای خویش را در حالی اغازکرده است که به قضیه آمدن دها هزار نوجوان امریکای مرکزی در سرحد بین ایالات متحده با مکسیکو نپرداخته است.

حالا توجه به عملکردهای اجرایوی معطوف شده است که براک اوباما آنرا به اجرا میگذارد.

سرنوشت صدها هزار مهاجر غیر قانونی در امریکا بدون حل باقی مانده اما قانونگذاران این کشور شهر واشنگتن را برای سپری کردن تعطیلات پنج هفته ای ترک کردند.

رئیس جمهور اوباما را که می خواست آنها لایحه مهاجرت را به تصویب برسانند وی آنرا به توشیح برساند، مایوس ساخته اند.

آقای اوباما افزود "بدون منابع اضافی و کمک از کانگرس ما منابعی در اختیار نداریم تا با استفاده از آن معضله را حل کنیم. این به این معنی است که آنها برای سپری کردن تعطیلات خویش رفته اند، من میخواهم تا درین مورد تصمیم دشواری را برای مقابله با چالش درموجودیت یا غیاب کانگرس اتخاذ کنم."

مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده روزجمعه لایحه ای را به تصویب رساند که مطابق به آن امنیت سرحدات مستحکم شده و اخراج مهاجرین نیز سریع می شود. این لایحه از طرف دموکراتهای سنا و رئیس جمهور اوباما قابل پذیرش نمی باشد.

اقامۀ دعوا علیه رئیس جمهور

در یک رویداد جداگانه اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده اقامه دعوا یی را علیه رئیس جمهوراوباما در ارتباط با فرامین یکجانبه وی در مورد اصلاح قانون مهاجرت به تصویب رسانیدند.

جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آقای اوباما را در ارتباط به اوامر یکجانبه هشداریه داده گفت "بحرانی که در سرحدات ما بوقوع پیوست کار خود رئیس جمهور می باشد. اما او از آن عبرت نگرفت. حالا او در صدد است تا قانون را خودش بازنویسی کند و در مورد مهاجرت در ماهای بعدی تصمیم یکجانبه ای اتخاذ کند."

آقای اوباما از اریک هولدر، وزیر عدلیه و سایرین خواستار تجاویز گردیده است، اما دان فیفر، مشاور قصر سفید می گوید تا هنوز تصمیمی درین زمینه اتخاذ نشده است.

به گفتۀ فیلدمن "به محاکمه وضعیت در سرحدات و سیستم مهاجرتی احتیاج داریم. ازین سبب اوباما آنچه در توان دارد می کوشد تا درمحدوده قانون عمل کند."

درحالیکه صرف دو ماه برای انتخابات میان دوره ای باقی مانده، توقع نمی رود با بازگشت قانونگذاران از تعطیلات درسپتامبر، اعضای کانگرس بتوانند درموضوعات جدی از قبیل مهاجرت و سایرمسایل اختلاف برانگیز کاری را انجام دهند.

XS
SM
MD
LG