لینک های دسترسی

Breaking News

کرکت "شپږیزه" در افغانستان میزبان بازیکنان خارجی خواهد بود


در رقابت های سال آیندۀ شپږیزه کرکت برعلاوه اینکه هشت تیم شرکت خواهد کرد، کم از کم ۱۶ بازیکن خارجی نیز دعوت خواهد شد.

شفیق ستانکزی، رئیس اجراییۀ بورد کرکت افغاسنتان در صحبت ویژه با "لیگ رادیویی" رادیوآشنا صدای امریکا گفت که همین اکنون بازیکنان از ایالت خیبر پشتونخوا در برخی از تیم ها حضور دارد اما بورد کرکت افغانستان تلاش خواهد کرد تا در سال آینده این رقم را افزایش دهد.

آقای ستانکزی گفت که برای رشد و تقویۀ مالی بازیکنان و بورد کرکت افغانستان، در سال روان تمام تیم ها از سوی یک شرکت خاص تمویل شده اند.

حضور گرم تماشاچیان در میدان کرکت کابل
حضور گرم تماشاچیان در میدان کرکت کابل

رقابت های شپږیزه کرکت که میان شش تیم از شش زون افغانستان راه اندازی شده در سومین روز، با پیروزی تیم های نهنگان آمو و پلنگ های سپین غر پیگیری شد.

آقای ستانکزی این را هم گفت که بنا بر گرمی هوا و نشر رقابت ها در صفحات تلویزیون، حضور تماشاچیان در میدان ورزشی به ۶۰ درصد می رسد.

به گفتۀ آقای ستانکزی، بورد کرکت افغانستان تصمیم گرفته در سال آینده این رقابت را از صفحات تلویزیون در کابل به نشر نرسانده بلکه به دید علاقمندان کرکت در ولایات بدهد تا باشد "پای علاقمندان کرکت را که در کابل و اطراف آن زندگی می کنند به میدان کرکت" بکشانند.

این رقابت ها در همآهنگی با یونیسف یا صندوق حمایت از کودکان ملل متحد جهت افزایش آگاهی عامه در تطبیق واکسین ضد پولیو و محو آن بیماری از افغانستان راه اندازی شده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:10:01 0:00
لینک دانلود

XS
SM
MD
LG