لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال گرم افغانها از برگشت تیم ملی کرکت افغانستان در کابل


تیم ملی کرکت افغانستان امروز با این دست اورد که در جام جهانی ٢٠١٦ شرکت خواهد کرد، به کشور برگشت. ملی پوشان افغان در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی با کف زدن ها و نواختن دهل و سرنا استقبال شدند.

مسولین بورد کرکت افغانستان میگویند ضعف که در بازی ها به خصوص بازی که افغانستان خلاف عمان در گروه خود انجام داد و شکست خورد، در باره اش تحقیق مینماید.

به گفته مسولین هرچند در ابتدا تیم ملی کرکت افغانستان آغاز خوبی داشت، اما خلاف توقع از قهرمانی باز ماند.

در عین حال اعضای تیم ملی کرکت میگویند چانس با ایشان یاری نکرد و تنها به راه یافتن به جام جهانی اکتفا کردند.

شفیق ستانکزی رئیس اجرایوی بورد کرکت افغانستان میگوید "[اعضای تیم] از شکست عمان و هانگ کانگ رنجیده بودند لاکن باید گفته شود که عمان و هانگ کانگ تیم های نبود طوریکه ما سابق فکر میکردیم به این تیم ها به گونه ای برجسته در تورنمت درخشیدند."

بورد کرکت افغانستان میگوید که قبل از برگزاری مسابقات جام جهانی سال ۲۰۱۶ که در هند برگزار میگردد، با بعضی از کشور ها مسابقات تمرینی را برگزار خواهد کرد.

در عین حال یکی از اعضای تیم ملی کرکت به تلویزیون آشنا گفت که در مسابقات راه یابی، بعضی از کشورها تلاش داشتند که افغانستان به مسابقات جام جهانی راه پیدا نکند.

میرویس اشرف، عضو تیم کریکت افغانستان در ادامه گفت "کشورهای اروپایی مثل هالند، سکاتلند و ایرلند به این دلیل تورنمنت را در اروپا دایر کردند که در این تورنمت نتایج درست بدست اورده شود یا دو تیم جدید به جام جهانی معرفی شود."

سمیع الله شینواری عضو تیم ملی کرکت افغانستان میگوید "به علت باران دو بازی ما برگذار نشد و نتوانستیم کپ قهرمانی را بدست بیاوریم و یک بازی ما با عمان خلاف توقع صورت گرفت و به بازی نیمه نهایی راه پیدا نکردیم. بازی که با هانکانگ داشتیم در نهایت شانزده رنز را ګرفتند که بسیار زیاد بود و برنده نشدیم.

پیروزی دشوار

در بازی های راه یابی جام جهانی سال ۲۰۱۶ میلادی برای تیم ملی کرکت افغانستان بازیکنان جوان با مهارت خاص به بازی پرداختند.

این بازیکنان ارزو دارند که در بازی های آینده، بورد کرکت افغانستان برایشان زمینه خوب را مهیا سازد.

یکی از بازیکان تیم ملی میگوید که خوب خواهد بود که از اعضای تیم ملی بیاموزند.

تیم ملی کرکت افغانستان پس از شکست در برابر هانگ کانک و حذف از دور نهایی رقابت های راهیابی به جام جهانی، با انتقادات شدید کارشناسان امور ورزشی رو به رو شد.

afghan cricket
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:02:24 0:00

انتظار می رفت افغانستان پس از سه پیروزی پیهم بدون درد سر به جام جهانی ۲۰ اوورۀ هند و دور نهایی رقابت های راهیابی به آن جام گام نهد.

اما عدم کارکردگی حرفه یی در رقابت با عمان و ریزش باران، امتیازات آن تیم را کاهش داد و ملی پوشان افغان مجبور شدند برای راهیابی به هند، نخست به مصاف هانگ کانگ بروند و پس از آن با پاپوا نیو گینی زور آزمایی کنند.

جام جهانی سال ٢٠١٦ میلادی در ماه مارچ در هند آغاز می شود که به شمول افغانستان در آن ١٦ کشور اشتراک خواهد کرد.

شورای جهانی کرکت روشن خواهد ساخت که افغانستان در مقابل کدام تیم ها به میدان خواهد رفت.

XS
SM
MD
LG