لینک های دسترسی

Breaking News

عید قربان و نگرانی از شیوع تب خوندهندۀ کریمین کانگو


کنۀ ناقل ویروس عامل تب خوندهندۀ کریمین کانگو
کنۀ ناقل ویروس عامل تب خوندهندۀ کریمین کانگو

نگرانی از شیوع بیماری تب خون‌دهنده یا کریمین کانگو در هرات باعث شده است تا کمیتۀ مبارزه با این بیماری در حوزۀ غرب تشکیل جلسه دهد.

مسوولان صحی در هرات می گویند که در عید قربان بیشتر مردم مواشی قربانی می کنند که این موضوع می تواند سبب انتقال بیماری تب خوندهنده از حیوانات به انسانها شود.

تنها مسوولان شفاخانۀ حوزه‌یی هرات از درگذشت ۱۱ بیمار مبتلا به این بیماری در یک سال گذشته در آن شفاخانه گزارش داده اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:31 0:00

داکتر ملکه پیغام سرطبیب شفاخانه حوزه‌یی هرات می گوید که در سال روان ۷۵ نفر در آن ولایت به بیماری کریمین کانگو مصاب شده اند که تنها ۶۴ نفر از این بیماران از مرگ نجات یافته اند.

او می گوید که عدم اطلاع رسانی به مردم در آستانه عید قربان می تواند احتمال بروز واقعات بیشتر را به دنبال داشته باشد ، موضوعی که به گفتۀ وی نگران کننده است.

مسوولان ریاست صحت عامۀ ولایت هرات نیز از مردم می خواهند تا نکات بهداشتی را رعایت کنند تا جلو ابتلای آنان به این بیماری گرفته شود.

داکتر احمد امیرنژاد نماینده‌ صحت عامه‌ هرات از مردم می خواهد تا هنگام ذبح مواشی در خانه هایشان از دستکش ، ماسک و موزه استفاده نمایند تا خطری آنان و اعضای خانواده شان را تهدید نکند.

همزمان داکتر خلیل واعظ آمر مالداری ریاست زراعت هرات می گوید که از یک‌ هفته به این‌ سو مبارزه برای از بین بردن عامل بیماری تب خوندهنده در ۵۶ روستای آن ولایت آغاز شده است.

آقای واعظ می گوید که کمیتۀ مبارزه با این بیماری همچنان از نیروهای امنیتی خواسته‌ است تا از ورود مواشی از ولسوالی ها به داخل شهر هرات در ایام عید جلوگیری نمایند.

مسوولان ریاست صحت عامه هرات می گویند که با این همه تدابیر، احتمال آن می رود که بعد از ایام عید افراد مبتلا به بیماری تب خون دهنده‌ به شفاخانۀ آن ولایت مراجعه نمایند.

موارد بیماری تب خوندهنده از هفت سال به این ‌سو در ولایت هرات دیده شده است که عامل آن ویروس و ناقل آن یک نوع کنۀ حیوانی می باشد.

XS
SM
MD
LG