لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ جنگ میان مردم ولسوالی دانگام کنر و طالبان


طالبان از پنج روز به اینسو منازل ساکنین دانگام را به آتش می کشند
طالبان از پنج روز به اینسو منازل ساکنین دانگام را به آتش می کشند

درگیری سخت میان نیرو های امنیتی افغان و شورشیان طالب در ولسوالی دانگام ولایت کنر برای پنجمین روز متوالی ادامه داشت. نیرو های افغان هنوز هم ادارۀ ساحاتی را در دست نگرفته اند که در آن طالبان منازل ساکنین محل را به آتش می کشند.

شماری از ساکنان ولسوالی دانگام از چند روز به اینسو بر ضد طالبان پاکستانی و طالبان افغان در مربوطات آن ولسوالی قیام کرده و درگیری شدید در ساحه جریان دارد.

خبرنگار محلی صدای امریکا گزارش می دهد که از یک پوستۀ امنیتی بر فراز یک تپه در ولسوالی دانگام به چشم سر می دید که در یک روستای نه چندان دور از خانۀ یک قیام کنندۀ محلی دود به هوا بر میخاست.

حاجی محمد زمین، سرکردۀ قیام کنندگان ولسوالی دانگام در محل به خبرنگاران گفت که ده ها خانواده در ساحۀ جنگ گیر مانده اند.

حاجی زمین می گوید که از آغاز قیام های مردمی بر ضد طالبان تا کنون شش غیر نظامی کشته شده و شمار زیادی زخمی شده و در ساحۀ جنگ باقیمانده اند.

مقامات محلی و ساکنین دانگام می گویند که شمار مخالفین مسلح از ۱۰۰۰ نفر بیشتر بوده و برای شکست آنان به حمایت هوایی نیاز است.

حاجی سخی نمایندۀ مردم کنر در ولسی جرگه که به منطقه رفته است، پیروزی در ولسوالی دانگام را بدون حمایت نیرو های هوایی دشوار می داند.

محمد ایوب سالنگی، سرپرست وزارت داخله افغانستان نیز روز پنج شنبه شخصاً به ساحه رفت. او نگفت که چه زمانی حمایت هوایی فراهم خواهد شد اما از داشتن یک پلان قوی برای پایان دادن این جنگ خبر داد.

جنرال محمد ایوب سالنگی، سرپرست وزارت داخله افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:19 0:00

اکنون نیز کڅۍ، سورکمر و بسیاری مناطق دیگر مربوط ولسوالی دانگام در اختیار طالبان است. نیرو های امنیتی در مواضع خود نیز با جنگ شدید طالبان روبرو بوده و با صدای الله اکبر که در مخابره ها شنیده میشود، بر نیرو های افغان گلوله باری میکنند.

ساکنین محل نگرانی دارند که اگر برای حفاظت جان و مال آنان فوراً راه حل پیدا نشود، امکان دارد که شمار بیشتر افراد کشته شود و منازل بیشتری با خاکستر و خاک یکسان شود.

XS
SM
MD
LG