لینک های دسترسی

Breaking News

نامزدان سه پست ارشد دولتی به ولسی جرگه معرفی شدند


سرور دانش، هنگام معرفی نامزدان به ولسی جرگه گفت که به زودی نامزدان وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی نیز به این جرگه معرفی خواهد شد.
سرور دانش، هنگام معرفی نامزدان به ولسی جرگه گفت که به زودی نامزدان وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی نیز به این جرگه معرفی خواهد شد.

محمد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان نامزدان پستهای وزارت داخله، لوی سارنوالی و یک عضو شورای عالی ستره محکمه را برای گرفتن رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی کرد.

در حال حاضر هر سه نهاد امنیتی، برخی ولایات و شماری از نهادهای دولتی از سوی سرپرستان اداره می‌شوند که انتقادهای جدی شورای ملی و جامعۀ مدنی افغانستان را در پی داشته است.

جنرال تاج‌محمد جاهد نامزد پُست وزارت داخله، فرید حمیدی به صفت نامزد لوی سارنوالی و محمدزمان سنگری به حیث نامزد عضویت شورای عالی ستره محکمه معرفی شدند.

آقای دانش هنگام معرفی این سه نامزد به ولسی جرگه گفت، حکومت اصلاحات جدی را در قوۀ قضائیه به میان خواهد آورد و برخی برنامه‌های در حال عملی‌شدن می‌باشند.

همچنان معاون دوم رئیس جمهور از وزارت داخله و لوی سارنوالی نیز خواست که اصلاحات را در اولویت‌های کاری شان قرار دهند. او با اشاره به مهم‌بودن تأمین عدالت و امنیت، از اعضای ولسی جرگه خواست که به این نامزدان رأی اعتماد بدهند.

عبدالرؤوف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه از رئیس جمهور خواست که به سرپرستی نقطۀ پایان بگذارد و هر چه زودتر نامزدان وزارت‌ دفاع و ریاست امنیت ملی را برای گرفتن رأی اعتماد نماینده‌گان مردم به این مجلس معرفی کند.

در این حال معاون دوم رئیس جمهور گفت که به زودی نامزدان وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی نیز به ولسی جرگه معرفی خواهد شد.

جنرال تاج‌محمد دانش که به حیث نامزد وزارت داخله معرفی شده است، پیش از این قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر بود و لیسانسۀ حربی پوهنتون است.

براساس معلومات غلام‌نبی فراهی وزیر دولت در امور پارلمانی، محمدفرید حمیدی که در پُست لوی سارنوالی معرفی گردیده است، از بخش‌ها علوم جنایی اکادمی پولیس و حقوق و علوم سیاسی پوهنتون کابل سند لیسانس دارد و در بخش‌های حقوق جزا از پوهنتون آزاد اسلامی و ادارۀ عامه از پوهنتون هاروارد امریکا ماستری گرفته است.

همچنان محمدزمان سنگری که به حیث عضو شورای عالی ستره محکمۀ افغانستان به ولسی جرگه معرفی شد در بخش شرعیات از پوهنتون کابل لیسانس دارد و در محاکم مختلف در این کشور کار کرده است.

قرار است ولسی جرگۀ افغانستان پس از شنیدن برنامه‌های کاری نامزدان، برای انتخاب آنان صندوق بگذارند و رأی اعتماد یا عدم اعتماد بدهند.

XS
SM
MD
LG