لینک های دسترسی

Breaking News

اپ همسریابی برای مسلمانان آماده شد


تا کنون ۳۰۰ زوج از طریق مزمچ ازدواج کرده اند
تا کنون ۳۰۰ زوج از طریق مزمچ ازدواج کرده اند

یک جوان مسلمان در بریتانیا برای مسلمانان اپلکیشنی را انکشاف داده است که از آن طریق مردان و زنان مسلمان می‌توانند همسریابی کنند.

شهزاد یونس انکشاف دهندۀ این اپ می‌گوید که با استفاده از اپ "MuzMatch" صدها زوج مسلمان با هم آشنا شده و سپس عروسی کرده اند.

آقای یونس به صدای امریکا گفت که یگانه هدف وی این بود تا در جهان به ویژه غرب برای جوانان مسلمان کمک شود تا همسر مورد پسند شان را پیدا کنند. او می‌گوید که این اپ در اواخر سال ۲۰۱۵ آماده شد، اما چند ماه پیش به شهرت رسید.

آقای یونس گفت "تا حال از طریق این اپ ۳۰۰ زوج شریک و دوست زنده‌گی شان را پیدا و با آنان ازدواج کرده‌اند و هم اکنون ۲۵۰۰ نفر دیگر جفت خود را پیدا کرده و سرگرم فراهم آوری مقدمات ازدواج اند".

رسم و رواج ازدواج در افغانستان، پاکستان و سایرکشورهای با اکثریت مسلمان متفاوت است، که این تفاوت برای جوانان این کشورها که در اروپا و امریکا زنده‌گی می‌کنند، گاهگاهی نگرانی خلق می‌کنند، به ویژه در آن خانواده‌های مسلمان که تاکید دارند دختر یا پسر جوان شان با مسلمان ازدواج کند.

آقای یونس گفت که با در نظرداشت این مشکل، برای رفع آن همت گماشت. او می‌گوید که در بریتانیا و سایر کشورهای با اقلیت مسلمان، خانواده‌های مسلمان نمی‌خواهند که فرزندان شان با غیرمسلمان ازواج کنند، اما به گفتۀ وی اپ "مزمچ" این مشکل را تا حدی حل کرده است.

ریحانه و لویز دو مسلمان امریکایی ساکن در ایالت کنتکی استند که با استفاده از این اپ با هم آشنا شدند و سپس ازدواج کردند. مزمچ در صفحۀ فیسبوک خود تصویر و داستان ازن زوج را نشر کرده است.

ریحانه گفته است "من نیمه امریکایی و نیمه پاکستانی هستم، اما همسرم مکسیکویی است. الحمدالله بسیار خوشحالم که شنبه گذشته (۱۹ نوامبر) نکاح مان بسته شد".

آقای یونس می‌گوید که این اپ برای مسلمانان طراحی و انکشاف داده شده است، اما به گفتۀ وی غیرمسلمانان نیز از آن کار گرفته می‌توانند. او گفت که تا حال در بیش از ۱۰۰ کشور ۱۳۰ هزار نفر در این اپ خود را ثبت و راجستر کرده اند.

وبسایت‌ها و اپلکیشن‌های فراوان دوست یابی یا دیتینگ در امریکا، اروپا و دیگر کشورهای پیشرفته وجود دارد که از آن طریق زنان و مردان همسریابی می‌کنند که در این میان یکی هم وبسایت ویژۀ همسریابی برای مسلمان به نام "مسلما" می‌باشد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG