لینک های دسترسی

Breaking News

دیدگاههای مختلف در مورد دموکراتها قبل از انتخابات ریاست جمهوری


مبارازت بین حزب جمهوری خواهان و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری اوج گرفته است. اما نام گری جانسن،‌ کاندید حزب آزادی خواهان ‫(‬طرفداران آزادی فردی‫)‬‌ در برگه های رای دهی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ظاهر خواهد شد‫.‬

گری جانسن در انتخابات سال ۲۰۱۲ از حزب آزادی خواهان علیه دو رقیب قوی خود یعنی‫ براک اوباما از حزب دموکرات ها و مت رامنی از حزب جمهوری خواهان رقابت می کند اما بین مردم و حلقه های سیاسی آقای جانسن و حزب او حرکت و چهره مطرحی نمی باشد.

گسترگی دو حزب فعال در ایالات متحده طیف سیاسی و کشور را به گونه زیر پوشش قرار داده است که عرصه را برای گشایش احزاب جدید سیاسی تنگ کرده اند. حزب جمهوری خواهان به حیث کهنه ترین حزب سیاسی در ایالات متحده در مسایل اجتماعی به طرف راست گرایش دارد. به طول مثال در برنامه امسال آنها مخالفت شان را علیه سقط جنین اعلام کردند و اصرار ورزیدند که هر شهروند امریکایی حق حمل سلاح را دارد - دو موضوع که حزب دموکرات با آن دید کاملا متفاوت دارد.

اما جیسن میلیهانی مسول دفتر ساحوی این حزب در کرولینای شمالی می گوید که امریکایی ها از وعده های رهبران حزب جمهوری خواهان و دموکرات ها خسته شده اند و اکنون خواهان گرفتن اقتدار یک حزب تازه و مفکوره های جدید می باشند‫.

میلیهانی می گوید که حزب آزادی خواهان در مورد مسایل اجتماعی مانند ازدواج همجنسگرایانغ پذیرش مهاجران تازه در ایالات متحده دید باز دارد و اما از لحاظ مالی بسیار محافظه کار می باشد‫ - این دو شاخص عمده حزب دموکرات و جمهوری خواهان است.

جولیان کاسترو شاروال، سان انتانیو
جولیان کاسترو شاروال، سان انتانیو
در موجودیت دو حزب بزرگ جمهوری خواهان و دموکرات،‌ بسیج شدن احزاب دیگر و ازدیاد اعضای آن کار بسا دشوار می باشد‫. تعداد زیاد احزاب دیگر در ایالات متحده موجود است‫ اما یگانه حزبی که قسماْ توانسته است در حلقات سیاسی و انتخابات مطرح کند ‫- بدون اینکه برنده شود ‫- حزب آزادی خواهان است‫.

براین دالرنگ، پژوهشگر امور حکومتی در بنیاد هریتج در واشنگتن می گوید که عمده ترین دلیل ظهور نکردن احزاب دیگر سیاسی در ایالات متحده قدامت حزب دموکرات و جمهوری خواهان است‫.

او علاوه می کند که دموکرات ها و جمهوری خواهان در اجندای حزبی شان موضوعات داخلی،‌ خارجی،‌ اجتماعی و اقتصادی را به گونه درج کرده اند که علاقمندان هر موضوع خود را در چتر یکی از دو حزب پیدا می کنند‫.

وی می گوید آزادی خواهان در گفتمان ملی امریکا سهیم ساخته نمی شوند و هیچ گروهی برای آنها اعلانات پخش نمی کند… باوجود فعال بودن بسیار زیاد؛ رونق گرفتن حزب شان بسیار مشکل است‫.

جیف تامسن، یکی از اشتراک کنندگان نشست دموکرات ها در شهر شارلت می گوید که امکانات مالی در سیاست و امور سیاسی ایالات متحده نقش مهمی دارد.

این عضو حزب دموکرات می گوید که احزاب جمهوری خواه و دموکرات پول در اختیار دارند و می توانند پیام خود و حزب شان را به خوبی از طریق اعلانات به مردم برسانند؛ اما حزب آزادی خواه پول ندارند و در نتیجه در روند نیز نقش برازنده ندارد.

جیکب نیتیف، خبرنگار روزنامه دالاس مارننگ می گوید که امور سیاسی ایالات متحده شکار تفرقه شدید شده است‫. او می گوید که رسانه ها به شکل غیر منصفانه روند سیاسی را در ایالات متحده تحت پوشش قرار نمی دهند بلکه آنها بیشتر کوشش می کنند نظر به ضرورت و تقاضای مردم برنامه های شان را تهیه کنند زیرا آنها به خاطر در آمد مالی در نتیجه نشر اعلانات به زوق مردم وابسته می باشند‫.

براین دارلنگ می گوید که پدید آمدن کاندید های مستقل در انتخابات امسال و ظاهر شدن نام گری جانسن در ورقه های رای دهی نشان می دهد که تلاش ها برای بروز احزاب جدید جریان دارد؛ اما حصه گرفتن آنها و دریافت قدرت رسیاسی در آینده نزدیک به نظر نمی رسد.
XS
SM
MD
LG