لینک های دسترسی

Breaking News

عرصه برای پناهجویان در دنمارک تنگتر شد


سال گذشته ۲۱ هزار نفر در دنمارک درخواست پناهندگی داد.
سال گذشته ۲۱ هزار نفر در دنمارک درخواست پناهندگی داد.

پارلمان دنمارک تدابیر جنجال برانگیزی را منظور کرد که به پولیس آن کشور اجازه می دهد تا اشیای گرانبهای مهاجرین را که ارزش آن بیشتر از ۱۵۰۰ دالر امریکایی باشد، ضبط کند.

بر اساس قانون جدید که با ۸۱ رای موافق و ۲۷ رای مخالف به تصویب رسید، پناهجویانی که خواستار استفاده از کمک های دولتی اند، نباید دارایی بیشتر از ۱۵۰۰ دالر امریکایی داشته باشند.

تاخیر سه سال در پیوستن مجدد اعضای خانواده های مهاجرین، سختگیرانه تر ساختن دریافت اقامت دایمی و کوتاه ساختن مدت اقامت موقت از دیگر اقداماتی است که پارلمان دنمارک آن را تصویب کرد.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ضمن تقبیح این لایحه ابراز نگرانی کرده است که تطبیق آن روحیۀ بیگانه ستیزی را تقویت می کند.

رسانه های بین المللی نیز این اقدام حکومت دنمارک را با عملکرد نازی های آلمان در جنگ جهانی دوم مقایسه کردند که طلا و اشیای قیمتی یهودیان و دیگران را ضبط می کردند.

دنمارک، کشوری با جمعیت پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، سال گذشته ۲۱ هزار درخواست پناهندگی دریافت کرده است. شمار زیاد پناهجویان افغان نیز به هدف رسیدن به کشورهای شمال اروپا به ویژه دنمارک، ناوری و سویدن رهسپار اروپا می شوند.

سنجش دیدگاه عامه در خصوص ضبط اشیای گران قیمت مهاجرین دشوار است، اما نظرسنجی های اخیر عامه در دنمارک نشان می دهد که اکثریت شهروندان آن کشور خواستار وضع قوانین سختگیرانۀ مهاجرتی استند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG