لینک های دسترسی

Breaking News

اولویت خروج مهاجرین از امریکا


آژانس خبری اسوشیتدپرس می گوید که مسودۀ فرمان تغییرشکل یافته مهاجرت دونالد ترمپ، همان کشورهایی را دربرمی‌ گیرد که شامل فرمان اول منع صدور ویزا شده بودند.

فرمان قبلی ریاست جمهوری امریکا که اعتراض‌های گسترده در داخل و خارج امریکا را به دنبال داشت ورود پناهجویان و اتباع هفت کشور ایران، عراق، سوریه، لیبیا، یمن، سومالی و سودان را به امریکا منع می‌کرد. مجرمین محکوم در صد گروهی قرار دارند که از امریکا خارج خواهند شد.

طبق مسودۀ فرمان جدید، افرادی که ویزه امریکا دارند از این فرمان معاف اند حتی اگر هنوز از ویزه شان استفاده نکرده باشند. دارندگان کارت سبز یا اقامت دایم " گرین کارت" در امریکا و همچنین شهروندان دارای تابعیت دوگانه امریکا و یکی از کشورهای فوق شامل فرمان جدید نمی‌شوند.

دستورات تازه

در حالیکه وزارت امنیت داخلی ایالات متحده مهاجرین غیر قانونی را اخراج مینماید، دو یادداشت جدید در مورد تطبیق فرمان های اجرایی دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر توقف ورود مهاجرین به اینکشور صادر نموده است.

این اسناد که بروز سه شنبه توسط جان کلی وزیر امنیت ملی صادر شده، فهرست اولویت ها را برای مهاجرینی که در مرحلۀ اول اخراج ازین کشور قرار دارند، تعیین نموده، یک پلان استخدام هزاران کارمندان را به مقامات محلی دستور میدهد تا بحیث مامورین مهاجرت ایفای وظیفه نموده و قوانین مهاجرت را تطبیق نمایند. آقای کلی خواستار استخدام ده هزار کارمند و پنج هزار نیرو در مراکز سرحدی شده است.

این اسناد برای اولین بار روز جمعه به رسانه های افشا شد و تنها یک استثنا دارد و آن قانون معروف به "دی ای سی ای" در مورد کسانیست که در طفلی به این کشور آمده اند که بر اساس برنامۀ یی که توسط بارک اوباما رئیس جمهور سابق اشاعه شده بود، حفاظت میشوند.

ولی دستورات صادر شده از سوی وزارت امنیت ملی کاملأ تفسیر فرمان های اجرایی رئیس جمهور ایالات نتحده میباشد که بتاریخ بیست و پنجم ماۀ جنوری صادر شده است.

دیوار بین دو کشور

دستورات وزیر امنیت ملی در مورد کنترول سرحدات بر دیوار پیشنهاد شده میان مکسیکو و ایالات متحده بحیث یک وسیلۀ ضروری متمرکز است تا " داخل شدن غیر قانونی مهاجرین را "ممانعت و جلوگیری" نماید.

فعالین حقوق مهاجرین میکویند پالیسی جدید مهاجرین ادارۀ ترمپ، به هدف ضربه زدن ظالمانه به میلیون ها خانواده مهاجر در سرتاسر ایالات متحده می باشد.
یک هفته بعد از صدور فرمان اجرایی، قاضی فدرال جیمز روبرت در شهر سیاتل واشنگتن به شکایت وکلای ایالت رسیدگی کرد که مدعی بودند فرمان اجرایی موجب ضرر به ایالت واشنگتن می شود. ایالت مینیسوتا نیز به این شکایت پیوسته و ادعای مشابهی مطرح کرده است.

با شکایت اداره ترمپ، محکمۀ مرافعۀ سانفرانسیسکو بررسی را انجام داد و روز پنجشنبه ۲۱ دلو حکم صادر نمود که رای قاضی روبرت درست بوده و این رای به معنی ادامه تعلیق فرمان اجرایی ترمپ شد. ادارۀ ترمپ از ادامه دعوا در دیوان عالی

منصرف شد و اعلام کرد فرمان اجرایی جدیدی صادر می کند.

دونالد ترمپ و اداره او بارها این ادعا را که فرمان اول علیه مسلمانان بوده رد کرده اند. دولت امریکا می گوید هدف این فرمان اجرایی مسلمانان نیستند و تنها کشورهایی اند که در آنها تحقیق درستی درباره متقاضیان ویزه برای امریکا انجام نمی گیرد.

گزارش: صدای امریکا و اسوشیتد پرس

ویراستار: احد عزیززاده

XS
SM
MD
LG