لینک های دسترسی

Breaking News

نرمش لحن دونالد ترمپ، پس از برنده شدن در انتخابات


អ្នកចូលរួម​ក្នុង​ពិធី​បុណ្យ​ «Festa dos Tabuleiros» (បុណ្យ​ថាស) លើក​ថាស​ពី​លើ​ក្បាល​អំឡុង​ពេល​ការ​ដង្ហែ​ក្បួន​មួយ​នៅ​ក្រុង Tomar ប្រទេស​ព័រទុយ​ហ្គាល់ កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​០៧ ខែ​កក្កដា ឆ្នាំ​២០១៩។
អ្នកចូលរួម​ក្នុង​ពិធី​បុណ្យ​ «Festa dos Tabuleiros» (បុណ្យ​ថាស) លើក​ថាស​ពី​លើ​ក្បាល​អំឡុង​ពេល​ការ​ដង្ហែ​ក្បួន​មួយ​នៅ​ក្រុង Tomar ប្រទេស​ព័រទុយ​ហ្គាល់ កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​០៧ ខែ​កក្កដា ឆ្នាំ​២០១៩។

دونالد ترمپ پس از برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، لحن گفتار خود را نرمتر ساخته، و این نرمی گفتارش، سؤالی را برانگیخته که آیا آقای ترمپ به تعهداتی که در جریان مبارزات انتخاباتی اش به مردم سپرده، پابند خواهد ماند یا نه؟

آقای ترمپ در یک مصاحبۀ تازه اش که شام یکشنبه از طریق تلویزیون سی بی اس نشر شد، هیلری کلنتن رقیب پیشین خود، و همچنان بل کلنتن رئیس جمهور سابق و بارک اوباما رئیس جمهور کنونی را ستود.

ترمپ بلافاصله اشاره کرد که رقبای پیشین سیاسی وی پیشنهاد حمایت و همکاری با او را کرده اند. در مصاحبه با برنامه تلویزیونی موسوم به ۶۰ دقیقۀ شبکۀ سی بی اس، آقای ترمپ خانوادۀ کلنتن را به عنوان یک خانواده مستعد توصیف نموده گفت که از آنها مشوره خواهد گرفت.

ترمپ مجددا قصد خود برای ساختن یک دیوار در امتداد مرز با مکسیکو را اذعان نمود، اما پذیرفت که در برخی ساحات مشخص، فقط یک مانعه یا کتاره کفایت خواهد کرد. رئیس جمهور منتخب امریکا افزود: "اما برای ساحات مشخص، دیوار مناسب تر می باشد. من در این عرصه خیلی خوبم."

جمهوری خواهان در کانگرس واضح ساختند که آنها نیروی را برای اخراج یازده میلیون مهاجر غیرقانونی منسجم نخواهند ساخت. این کار را ترمپ پیشنهاد کرده بود. اما اقای ترمپ در مصاحبۀ تازه اش، از یازده میلیون پناهندۀ غیرقانونی یاد نکرد، و در عوض اصرار نمود که برخی از پناهندگان غیرقانونی اخراج خواهند شد.

ترمپ راجع به تعداد این گونه مهاجرین، گفت: "آنچه ما می خواهیم انجام دهیم این است که کسانی را دستگیر کنیم که سوابق جنایی دارند، اعضای گروه های جنایتکار و فروشندگان مواد مخدر اند. در حال حاضر تعداد این گونه افراد به دو میلیون و حتی سه میلیون نفر میرسد."

رئیس جمهور منتخب امریکا میگوید که طبق وعده اش، قانون عرضۀ خدمات صحی را که اوباما آن را توشیح کرده است، با برنامه های دیگری جاگزین خواهد ساخت که برخی از مزایای قانون عرضۀ خدمات صحی موسوم به اوباما را نیز در بر داشته باشند.

اما طوری معلوم میشود که دموکرات های مثل سناتور برنی سندرز، کاندید پیشین ریاست جمهوری، برای جلوگیری از فسخ قانون عرضۀ خدمات صحی ایستادگی خواهند کرد.

پیروزی غیر منتظرۀ ترمپ ، اعتراضاتی را درشهر های عمدۀ ایالات متحده برانگیخته است. همچنان مظاهرات بیشتری سازماندهی شده که همزمان با روز تحلیف اش در ماه جنوری، برپا خواهند شد.

XS
SM
MD
LG