لینک های دسترسی

Breaking News

نکات برجسته سخنرانی دانلد ترمپ


دانلد ترمپ پس از پذیرفتن نامزدی حزب جمهوری خواه در رابطه به موضوعات ملی و بین المللی صحبت کرد.

نامزد حزب جمهوری خواه گفت که جنایت و خشونت که امروز ایالات متحده را متاثر ساخته است به زودی پایان خواهد یافت. آقای ترمپ در اشاره به آغاز کار رییس جمهور جدید گفت که سر از تاریخ ۲۰ جنوری سال ۲۰۱۷ امن برخواهد گشت.

دانلد ترمپ در مورد بلند رفتن گراف جرایم در شهر های بزرگ این کشور صحبت کرده گفت که چنین افزایش در طول ۲۵ ساله گذشته سابقه نداشته است. او افزود که تنها در واشنتگن کشتار ها ۵۰ در صد افزایش یافته است.

مهاجرت

دانلد ترمپ گفت که رقم خانواده های جدید مهاجرین غیرقانونی که وارد ایالات متحده میشوند در طول هفت ماه سال جاری بیشتر از ۱۲ ماه سال گذشته بوده است. آقای ترمپ افزود که دها هزار این چنین مهاجرین بدون در نظر داشت تاثیر آن بر مصوونیت عامه و منابع، داخل جوامع امریکایی میشوند.

آقای ترمپ یک بار دیگر بر اعمار دیوار با مکسیکو تاکید کرد و گفت که با این اقدام سلسله مهارجرت های غیر قانونی، جنایتکاران، خشونت و مواد مخدری متوقف خواهد شد که در جوامع امریکایی سرازیر میشود.

او افزود که با توقف یافتن روند بگیر و بمان در سرحد، سلسله قاچاق انسان نیز پایان خواهد یافت، عبور غیر قانونی مرز ها کاهش و صلح تامین خواهد شد.

اقتصاد

نامز حزب جمهوری خواه در جریان سخنرانی نشست ملی حزب جمهوری خواه حکومت کنونی را به عدم کارآیی در بخش اقتصاد متهم کرد. او گفت که باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده سطح قرضه ملی را به بیش از ۱۹ تریلیارد دالر رسانیده که در تناسب به گذشته دو برابر شده و هنوز هم در حال افزایش است.

او معامله هسته یی با ایران را بدترین معامله خوانده گفت که ایران در این پیمان به ۱۵۰ میلیارد دالر دوباره دسترسی یافت اما ایالات متحده هیچ چیزی به دست نیاورد.

آقای ترمپ گفت که کامیابی های اقتصادی را دوباره به ایالات متحده بر خواهد گشتاند.

دهشت افگنی

او افزود که نخستین کاری را که اداره او انجام خواهد داد،‌ رهایی شهروندان این کشور از جنایت،‌ دهشت افگنی،‌ عدم موجودیت قانون و تهدید جوامع امریکایی خواهد بود.

او گفت که حکومت کنونی در همه سطوح ناکام مانده است. آقای ترمپ علاوه کرد که تحقیر دیگر زمانی متوجه ایالات متحده شد که آقای اوباما در سوریه خط قرمز کشید و تمام جهان میداند که این اقدام هیچ معنی نداشت.

نامزد حزب جمهوری خواه گفت که قنسلگری ایالات متحده در لیبیا به آتش کشیده شد. او افزود که امریکا و جهان امروز کمتر مصوون از آن وقتی است که باراک اوباما هلری کلنتن را مسوول پالیسی خارجی ایالات متحده ساخت.

آقای ترمپ علاوه کرد که لیبیا با امریکا همکاری میکرد و مصر هم امن بود. عراق شاهد کاهش خشونت ها و ایران را تعزیرات خفه کرده بود. سوریه تحت کنترول بود اما چهار سال پس از وزارت هلری کلنتن اکنون داعش در سراسر منطقه و جهان پخش شده است. لیبیا در وضعیت بدی قرار گرفت و سفیر ایالات متحده و سایر کارمندان قنسلگری برای مردن تنها گذاشته شدند.

او افزود که مصر به افراطگرایان اخوان المسلمین تحویل داده شد و اردوی آن کشور مجبور به گرفتن کنترول زمام آنکشور گردید و در عراق هرج و مرج بر پا است.

نامزد حزب جمهوری خواه از نزدیک شدن ایران به تسلیحات هسته یی، از جنگ داخلی در سوریه و از بحران مهاجرت که اکنون غرب را تهدید میکند،‌ یاد آوری کرد.

دانلد ترمپ گفت که پس از ۱۵ سال جنگ در شرق میانه،‌ مصرف تریلیارد ها دالر و کشته شدن هزاران نفر،‌ وضعیت در تناسب به هر وقت دیگر بد تر است.

او افزود که مرگ،‌ نابودی و ضعف،‌ میراث هلری کلنتن است،‌ اما این میراث نباید میراث امریکا باشد.

تعهدات ترمپ

دانلد ترمپ گفت که برای تغییر این نتایج به تغییر رهبریت نیاز است و او طرح خود را با امریکایی ها شریک ساخت.

او افزود که هیچ کسی بهتر از او با این سیستم بلدیت ندارد و به همین دلیل میتواند که آنرا ترمیم کند.

آقای ترمپ گفت که به تاریخ ۲۱ ماه جنوری سال ۲۰۱۷ زمانی که او مراسم تحلیف را به جا بیاورد،‌ امریکایی ها بلاخره بیدار خواهند شد - در کشوری که قوانین ایالات متحده نانفذ خواهد بود.

او در خطاب به امریکایی ها گفت که تعهد میکند که امریکا را یک بار دیگر قدرتمند، مفتخر، امن و بزرگ خواهد ساخت.


.

XS
SM
MD
LG