لینک های دسترسی

Breaking News

دفتر دوستم: در مورد ادعای عطا نور از ارگ توضیح خواستیم


جنرال دوستم اخیرأ متهم به آزار و اذیت جنسی، لت و کوب و تحقیر احمد ایشچی والی سابق جوزجان شده است
جنرال دوستم اخیرأ متهم به آزار و اذیت جنسی، لت و کوب و تحقیر احمد ایشچی والی سابق جوزجان شده است

معاونیت اول ریاست جمهوری، پس از اظهارات اخیر عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ مبنی بر پیشنهاد کرسی معاونیت اول از جانب مقام‎ها در کابل به وی، از ارگ ریاست جمهوری توضیح خواسته است.

عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ در مصاحبۀ با بی‌‎بی‎سی فارسی گفته است که در جریان مذاکرات او با ارگ ریاست جمهوری، از سوی برخی مقام‎ها در کابل، به او پیشنهاد معاونیت اول شده است.

عنایت‌‎الله بابر فرهمند رئیس دفتر عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری گفت "ما می‎خواهیم ارگ به ادعاهای آقای نور در مورد مذاکراتی که در آن به او پست معاونیت اول پیشنهاد شده است، توضیح بدهد. ما با شدیدترین الفاظ چنین ادعاها را تقبیح می‎کنیم و در مورد آن ابراز انزجار می‎نماییم."

هم‎چنان رئیس دفتر عبدالرشید دوستم در صفحۀ رسمی فیسبوک‎ش نوشته است به پیشنهادی که به سرپرست ولایت بلخ شده اعتنایی ندارند. آقای فرهنمد به تاخت و تاز به عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ نیز پرداخته است.

آقای فرهمند نوشته است" به پیشنهادی که به او در مورد معاونیت اول شده، هیچ اعتنا و بهایی قایل نیستیم، چرا که لقمۀ بسیار بزرگتر از دهان عطا محمد نور و حامیان جدیدش می‎باشد. ما خواستار روشن شدن دلایل مبدل شدن معاونیت اول ریاست جمهوری به جزیره‎ی در درون حاکمیت می‎باشیم. جنرال دوستم یک شخص واحد نیست."ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که ارگ در مورد کرسی معاون اول با کسی بحث نه کرده است.

محمد هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به صدای امریکا گفت " از آدرس ارگ ریاست جمهوری با هیچ شخص و نهادی در مورد معاونت اول ریاست جمهوری بحث صورت نگرفته و این مورد بحث هم نیست. ما مصاحبه را شام گذشته به طور کامل دیدیم و به چنین چیزی اشاره صورت نگرفته است."

این در حالیست که در چند هفتۀ اخیر، مذاکرات میان عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ و رئیس اجرائیه جمعیت اسلامی افغانستان و ارگ ریاست جمهوری جریان دارد. پیش از این آقای نور گفته بود که از سمت سرپرستی ولایت بلخ کنار می‎رود.

از سویی هم در حالی چنین ادعای از سوی آقای نور می‎شود که جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری متهم به آزار جنسی، لت و کوب، توهین و تحقیر احمد ایشچی والی سابق جوزجان شده است و هنوز این قضیه نهایی نشده است.

در ارتباط به این قضیه، جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری، از سوی سارنوالی افغانستان با فرستادن سه بار جلب، به تحقیقات فراخوانده شده، که به گفتۀ وکیل مدافع احمد ایشچی، هنوز حاضر به آن نگردیده است.

XS
SM
MD
LG