لینک های دسترسی

Breaking News

فرهمند: دوستم می‌خواهد با مکین و روراباکر ملاقات کند


رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که وزارت خارجۀ امریکا به دلیل دست داشتن آقای دوستم به جنایات ضد بشری از صدور ویزه به وی پرهیز کرد
رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که وزارت خارجۀ امریکا به دلیل دست داشتن آقای دوستم به جنایات ضد بشری از صدور ویزه به وی پرهیز کرد

عنایت الله بابر فرهمند رئیس دفتر عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان می گوید که از شماری از چهره های سیاسی ایالات متحده از جمله سناتور جان مکین و دانا روراباکر نمایندۀ کانگرس امریکا تقاضای ملاقات با آقای دوستم را کرده است، اما گفت که تا کنون تاریخ این سفر مشخص نشده است.

دفتر سناتور مکین نیز در مورد ملاقات با آقای دوستم و سفر وی به ایالات متحدۀ امریکا، تا حال به طور رسمی چیزی نگفته است.

در همین حال آقای روراباکر حکومت رئیس جمهور باراک اوباما را به خاطر پرهیز از صدور ویزه به آقای دوستم به باد انتقاد گرفته و با ارسال پیامی به روزنامۀ واشنگتن تایمز گفته است که حکومت ایالات متحده با اینکار به "رهبر جنگ آزمودۀ" که هم اکنون بر ضد دهشت افگنی افراطگرایان اسلامی می جنگد، توهین کرده است.

اما آقای فرهمند در صحبت با صدای امریکا گفت که روزها پیش از فرارسیدن زمان سفر به ایالات متحده، آقای دوستم هدایت داده بود که پاسپورت اش را از سفارت امریکا بیاورند، زیرا وی ترجیح داده بوده که به عوض سفر به ایالات متحده برای مهارکردن شورشگری به شمال افغانستان بشتابد.

رئیس دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری افغانستان که برای شرکت در یک برنامۀ مدیریت صحت عامه به ایالات متحده سفر کرده است، رهبری حکومت افغانستان را به خاطر واکنش نشان ندادن به گزارش رسانه‌های امریکایی مبنی بر عدم صدور ویزۀ امریکا به جنرال دوستم "بی تفاوت" عنوان کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:09:34 0:00
لینک دانلود

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG