لینک های دسترسی

Breaking News

آتش سوزی بزرگ در محل آتش بازی شب سال نو در دوبی


یک ساختمان مجلل نزدیک بزرگترین برج جهان در دوبی شام پنجشنبه طعمه آتش شد.

آتش سوزی در ساختمان موسوم به «آدرس داونتاون» دوبی زمانی رخ داد که ده ها هزار تن برای تماشای نمایش های آتش بازی سال نو میلادی در اطراف آن جمع شده بودند.

دفتر رسانه یی دوبی گفته است که ۱۴ تن سطحی زخمی شده اند و یک تن به خاطر دود و ازدحام شدید مردم هنگام تخلیه دچار حمله قلبی شد.

بیانیه این دفتر حاکی است که یک تن دیگر به گونه معتدل زخمی شده است. این دفتر مطبوعاتی جزئیاتی بیشتر از این حادثه آتش سوزی نشر نکرده است. در میان زخمی ها کودکان شامل نیست.

این آتش سوزی ساختمان ۶۳ طبقه ای را فرا گرفته است اما به گونه فوری دلیل این آتش سوزی معلوم نیست. تمام ساکنین این ساختمان تخلیه شده اند و مقام های حکومتی امارات گفته اند که ۹۰ درصد آتش سوزی را مهار کرده اند.

ساختمان موسوم به «آدرس داونتاون» دوبی آسمان خراشی به ارتفاع ۳۰۲ متر است که ۶۲۶ آپارتمان مجلل و ۱۹۶ اتاق هوتل دارد. این ساختمان مجلل روبروی برج خلیفه، بزرگترین برج جهان موقعیت دارد.

این حادثه حدود ۱۵ دقیقه قبل از نیمه شب صدای انفجارهای بزرگ از داخل ساختمان درحال آتش سوزی شنیده می شد.

واضح نیست که چه چیزی باعث انفجار شده است. این ساختمان پوشیده از دود سیاه است.

این آتش سوزی حدود دو ساعت قبل از نیمه شب هنگامی رخ داد که نمایش آتش بازی قرار بود شروع شود. پولیس دوبی برای کنترول جمعیت، برخی جاده ها و قطار زیرزمینی را قبل از اشتعال آتش سوزی مسدود کرده بود.

مقام ها گفته اند که جشن سال نو میلادی طبق برنامه اجرا خواهد شد. سازمان دهندگان انتظار دارند که حدود یک میلیون تن در آن مراسم آتش بازی شرکت کنند.

XS
SM
MD
LG