لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی از شیوع سراسری ویروس ایبولا


انتشار سریع ویروس ایبولا در کشور های افریقایی
انتشار سریع ویروس ایبولا در کشور های افریقایی

مقامات صحی در سراسر غرب افریقا برای رسیدگی و مبارزه، با آنچه مقامات صحی جهان بدترین و بی سابقه ترین شیوع ویروس ایبولا می خوانند، به مشکل مواجه اند. این ویروس تا کنون در سال روان جان صد ها تن را گرفته است.

رئیس جمهور اوباما و رهبران دیگر جهان انکشافات این رویداد را از نزدیک مشاهده می کنند.

ویروس ایبولا سریعا به جا های مثل سیرالیون انتشار می یابد، جائیکه دوکتوران بدون سرحد در خارج از این مرکز دست به اقدام شده نمی توانند تا کسانی را شناسایی کنند که ممکن به این ویروس مبتلا شده باشند" ما تنها از یک تعداد قضایا آگاهی داریم، چون اصلا ردیابی آن مشکل است."

موسسه صحی جهان گزارش می دهد که ایبولا تا کنون شش صد و هفتاد نفر را در سیرالیون، گینی، لایبیریا، و نایجیریا تلف نموده است.

در بین آنها کارمندان صحی مثل داکتر عمر خان در سیرالیون، و پتریک ، شوهر دیکانتی سویر، شهروند امریکا که از شرق افریقا بازدید می نمود، شامل است. دیکانتی می گوید شوهر این ویروس را از فامیلش گرفت" از طریق خواهرش به این ویروس مبتلا شد که او نیزدر اوایل این هفته وفات نمود. آنها نمی دانستند که او به این ویروس مبتلا بود."

مری هارف سخنگوی وزارت خارجه امریکا خبر مرگ او را روز چهارشنبه تائید کرد " تائید کرده ایم که یک شهروند امریکا از اثر ویروس ایبولا در نایجیریا وفات نمود. او پس از مصاب شدن به این ویروس در لایبریا، به نایجیریا سفر نموده بود."

وزارت خارجه امریکا هشدار مسافرت را نداده و قصر سفید می گوید مسافرت زریعه طیاره مصوون است.

گزارش در مورد ویروس ایبولا
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:28 0:00

مراکز کنترول و جلوگیری امراض ایالات متحده یا سی دی سی می گویند دلیلی برای هشداری وجود ندارد" سی دی سی گفته است خطر قابل ملاحظه از شیوع فعلی ایبولا در ایالات متحده امریکا موجود نیست."

رئیس جمهور اوباما بصورت منظم از انکشافات این رویداد آگاهی حاصل می کند.

متخصصین امور صحی می گویند جلوگیری انتشار این ویروس مشکل است. تامس گیسبرت ، محقق در بخش ایبولا از پوهنتون تکساس، از سرعت انتشار این ویروس نگران است " آنچه در مورد شیوع این ویروس در غرب افریقا فوق العاده مشکل است، اینست که بسیار به سرعت و همزمان در یک ساحه بزرگ جغرافیایی انتشار می یابد، که مبارزه با آن را مشکل می سازد."

رهبران دیگر جهان نیز رویداد را از نزدیک مشاهده می کنند، و اظهار نگرانی کرده و می گویند که شاید این ویروس در سراسر جهان انتشار یابد .

نهاد های مثل، پیس کورپ، و سماریتان پرس، که دو کارمند شان به این ویروس مبتلا شده اند ، دست به کار شده اند. آنها موقتا کارمندان خود را، تا فروکش شدن تهدید این ویروس، از ساحه خارج می سازند.

XS
SM
MD
LG