لینک های دسترسی

Breaking News

موسسه صحی جهان: ایبولا واقعه جدی صحی عصر مدرن است


رئیس سازمان صحی جهان می گوید شیوع ایبولا، که تا کنون چهار هزار نفر را در سراسر شرق افریقا هلاک ساخته است، یک واقعه جدی و حاد عاجل صحی در عصر مدرن می باشد. این در حالیست که روسیه می گوید موفق به ایجاد واکسین مرض ایبولا شده است.

داکتر اییان سمت مدیر اجرایی سازمان صحی جهان، پیام مارگرت چن را روز دوشنبه در یک جلسه در مانیلا ایراد کرد.

به اساس ارقام نشر شده موسسه صحی جهان، لایبریا یکی از سه کشور غرب افریقا است که بیشترین صدمه را از ناحیه شیوع ایبولا دیده است. دو کشور دیگر سیرالیون و گینی است. اما این مرض در اروپا و امریکا نیز سرایت کرده است.

این در حالیست که وزارت صحت روسیه روز شنبه بیان داشت که واکسین مرض ایبولا را ایجاد کرده است و تا شش ماه دیگر عرضه خواهد شد.

ویرانیکا سکووتیسووا، وزیر صحت روسیه گفت مجموعا سه واکسین را ایجاد خواهند کرد " می خواهیم بگویم که ما سه واکسین را انکشاف می دهیم. یکی آن از قبل در مرحله آزمایش کلینیک رسیده و آزمایشات ابتدایی را گذشتانده. واکسین هنوز آماده تطبیق نیست ، این واکسین مستقیما از خود ویروس ایبولا ساخته شده. دو واکسین دیگر آن با استفاده از خواص ارثی ویروس ساخته شده، این واکسین ها در انستیتوت های پیشگام ویروس شناسی ما انکشاف داده میشود."

در همین حال بنیمن نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل در جلسه روز یکشنبه جهت رسیدگی به شیوع مرض ایبولا گفت اقدامات جدی را برای جلوگیری از انتشار مرض به کشورش اتخاذ می کند.

از جانب دیگر هسپانیه روز یکشنبه اعلان نمود که علایم بهبودی در تریسا رومیرو، نرس مصاب به ایبولا در آنکشور دیده می شود.

فرنندو سیمون کارمند واقعات عاجل وزارت صحت هسپانیه گفت امید برای کنترول این مرض موجود است " مقدار مکروب ایبولا در وجود تریسا ظاهراً تحت کنترول در آمده که یک انکشاف خوب است، و این امیدواری را می دهد که این مکروب تحت کنترول قرار می گیرد. اما باید محتاط باشیم زیرا یک مریض ایبولا بخاطر جدی بودن مرض همیشه در حالت وخیم قرار میداشته باشد."

مقامات صحی در ایالات متحده امریکا نظارت بر کارمندان صحی شفاخانه یی را بیشتر ساخته اند که از اولین مریض ایبولا در آن شفاخانه پرستاری کردند.

به اساس تازه ترین گزارش دومین نفر در ایالات متحده امریکا به یروس ایبولا مبتلا گردیده است.

این شخص که اسمش افشا نگردیده یک کارمند صحی است که از تامس ایریک دنکن، مریض مصاب به ایبولا که هفته قبل وفات کرد، پرستاری می کرد.

مقامات صحی عامه گفتند مطمین استند که با واقعه جدید ایبولا مردم تهدید نشده اند و آنها مردم را ترغیب می کنند که هراس نداشته باشند.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG